Τετάρτη 11 Απριλίου 2018

Αλλάζει σημαντικά ο νόμος Βενιζέλου στο άρθρο 12. Οι «επιβραβεύσεις» από 9,9% μειώνονται στο 4% αναδρομικά - Διαφωνούν ΣΔΕ, ΕΔΕΕ και ΕΙΤΗΣΕΕ

(Αναδημ. απο τις "Τυπολογίες")

Νέο πλαίσιο για τις «επιστροφές», με ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου. 

Με την τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή αλλάζει σημαντικά ο νόμος Βενιζέλου στο άρθρο 12, που καθόρισε την πορεία της τηλεόρασης. Οι «επιβραβεύσεις» από 9,9% που ήταν το επίσημο όριό τους μειώνονται στο 4% αναδρομικά. Απόφαση που επηρεάζει άμεσα το τρίγωνο: τηλεοπτικά δίκτυα, διαφημιστές και διαφημιζομένους.

Οι τρεις φορείς της τηλεοπτικής αγοράς διαφωνούν στη μείωση του ποσοστού επιβράβευσης. Με κοινή επιστολή τους, οι ΣΔΕ, ΕΔΕΕ και ΕΙΤΗΣΕΕ αναφέρουν ότι με τέτοιες ρυθμίσεις «θίγεται στον πυρήνα της η κατοχυρωμένη ελευθερία των συμβάσεων και το δικαίωμα καθορισμού του τιμήματος κάθε συναλλαγής (που δεν εμπίπτει σε διατιμημένες κατηγορίες) από τους συμβαλλόμενους».

Το ερώτημα είναι αν θα τηρηθεί ο νόμος ή η αγορά, που έχει εθιστεί στις υψηλές «επιστροφές», θα συνεχίσει να ρισκάρει, έχοντας όμως πλέον τον φόβο ενός άμεσου ελέγχου από την ΑΑΔΕ. Είναι στο χέρι της Ανεξάρτητης Αρχής να σταματήσει τη νομότυπη φοροδιαφυγή στην τηλεόραση με το νέο νομικό πλαίσιο για τις «επιστροφές».

Στο μεταξύ αλλαγές γίνονται στη διαδικασία υπολογισμού του ειδικού φόρου τηλεόρασης με την τροπολογία που πέρασε η κυβέρνηση. Θα υπολογίζεται πλέον για κάθε τιμολόγιο στο 80% της αξίας του, που προκύπτει μετά τις χορηγούμενες εκπτώσεις, ενώ ο ΦΠΑ θα υπολογίζεται στο σύνολο του τιμήματος. Ο ειδικός φόρος για τη συνδρομητική τηλεόραση και την ΕΡΤ από την 1η Απριλίου υποχώρησε στο 5% και εφόσον ολοκληρωθεί η αδειοδότηση για τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας θα υποχωρήσει και για αυτούς στο ίδιο ποσοστό από 20% που είναι έως σήμερα. Για τους περιφερειακούς σταθμούς ο ειδικός φόρος τηλεόρασης παραμένει στο 20%.

— Να σημειωθεί ότι δεν είναι πλέον υποχρεωτική η ηλεκτρονική πλατφόρμα τιμολόγησης των διαφημιστικών μηνυμάτων. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την τροπολογία του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, που δεν αναφέρει ότι είναι υποχρεωτική η χρήση του συστήματος, πλην όμως η αγορά έχει δεσμευτεί για τη λειτουργία του. Η εφαρμογή του συστήματος θα γίνει από νομικό πρόσωπο, στο οποίο θα μετέχουν οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί, είτε εκπέμπουν επίγεια είτε δορυφορικά – καλωδιακά, η ΕΡΤ, οι διαφημιστές και οι διαφημιζόμενοι. Το νέο όριο έναρξης είναι η 1η Σεπτεμβρίου 2018.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου