Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Λευτέρης Κρέτσος στην ΕφΣυν: Το όνειρο της Ν.Δ. δεν είναι μια ΕΡΤ καλύτερη, είναι μια ΕΡΤ κλειστή


(Οι φωτοσυνθέσεις που περιέχονται στην παρούσα  δεν προέρχονται απο την πηγή της αναδημοσίευσης)

Αναδημ. απο  efsyn.gr Συντάκτης: Δημήτρης Κανελλόπουλος

Καινούργιος στη θέση του ο υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Λευτέρης Κρέτσος, έχει πολλά να μας πει για τον τομέα ευθύνης του, που είναι τα ΜΜΕ. Καινούργιος μεν αλλά με εμπειρία ήδη, μιας και
για περισσότερο από τρία χρόνια ήταν γενικός γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.

Καμία σχέση δηλαδή σε σύγκριση με τον... διάδοχό του, Γιώργο Κρικρή, που παραιτήθηκε μόλις 10 ημέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του στη Γενική Γραμματεία! «Εχουν υπάρξει διαζύγια, προσωπικά και πολιτικά, σε λιγότερο χρόνο. Του εύχομαι καλή επιτυχία με ό,τι ασχοληθεί», λέει, σκωπτικά, ο κ. Κρέτσος.

Στην αρχή, αλλά και στο επίκεντρο της συζήτησής μας με τον υφυπουργό βρέθηκε φυσικά η ΕΡΤ, μιας και ο Λευτέρης Κρέτσος είναι ο πολιτικός προϊστάμενος του Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα.


Συνέντευξη

Είναι η ΕΡΤ σήμερα, όπως είναι τέλος πάντων, η ΕΡΤ που θέλετε;

Απαντώντας στη θεμελιακή διάσταση του ερωτήματός σας, η ΕΡΤ σήμερα είναι κατ’ αρχάς ανοιχτή και είναι το μόνο μέσο του οποίου το σήμα εκπέμπει με όλες τις πιθανές τεχνολογικές μορφές μετάδοσης, εντός και εκτός Ελλάδος. Αλλες πολιτικές δυνάμεις και άλλοι πολιτικοί θέλουν την ΕΡΤ κλειστή ή περιθωριοποιημένη.

Τι απαντάτε σε αυτούς:

Απαντώ ότι το κλείσιμο της ΕΡΤ, το 2013, είναι μια μαύρη σελίδα στη σύγχρονη ιστορία του τόπου μας και πιστεύω ότι η Ελλάδα δεν χρειάζεται άλλες μαύρες σελίδες.

Είστε ευχαριστημένοι λοιπόν από την ΕΡΤ;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Δημόσια Τηλεόραση μπορεί να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο σε διάφορους τομείς. 


Δεν καταλαβαίνω, όμως, γιατί κανείς δεν μιλάει και για τα πολύ δυνατά της σημεία.

Ξέρετε, η μισή αλήθεια είναι το χειρότερο ψέμα

Δεν μιλάει για την υβριδική τηλεόραση που είναι ένα μείζον τεχνολογικό βήμα μπροστά. Δεν μιλάει για την πληθώρα αθλητικών γεγονότων που θα καλύψει η ΕΡΤ, από τα μεγαλύτερα μέχρι τα μικρότερα αθλήματα.

Δεν μιλάει για το ότι είναι πάντα παρούσα σε όλα τα μεγάλα πολιτικά γεγονότα, για τον τηλεοπτικό χρόνο που δίνει δωρεάν σε δεκάδες κοινωνικούς και πολιτιστικούς φορείς, για τις σειρές ποιότητας, τα αφιερώματα του αρχείου της και τις καλύτερες σειρές ξένης μυθοπλασίας που προβάλλει και, φυσικά, για το ισχυρό Video on Demand service που διαθέτει.

Αλλα λέει η Νέα Δημοκρατία πάντως...


Είναι γνωστό το παιχνίδι της Νέας Δημοκρατίας, η οποία προσπαθεί να απονομιμοποιήσει την ΕΡΤ, για να μπορέσει να την ξανακλείσει μετά. Το όνειρο της Ν.Δ. δεν είναι μια ΕΡΤ καλύτερη, είναι μια ΕΡΤ κλειστή.

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ βρίσκονται εδώ και καιρό σε ανοιχτό πόλεμο. Προτίθεστε να κάνετε κάτι;

Ρωτάτε τον υφυπουργό του υπουργείου, το οποίο εποπτεύει την ΕΡΤ, με ποιον τρόπο θα επέμβει στα εσωτερικά της ζητήματα; Με κανέναν, σας απαντώ.

Και θα το αφήσετε έτσι;

Μολαταύτα, είναι δεδομένη η βούληση της πολιτείας: Η διοίκηση της ΕΡΤ -όπως και κάθε δημόσιου φορέα- πρέπει να εργάζεται με αποκλειστικό γνώμονα τη βελτιστοποίηση της εικόνας και αποδοτικότητάς της. Τυχόν εσωτερικές διαφωνίες δεν ενδιαφέρουν κανέναν, πολύ περισσότερο δε τους πολίτες που έχουν εύλογα αυξημένες απαιτήσεις. Ας στρωθούμε όλοι στη δουλειά, λοιπόν, αυτό είναι το μόνο που έχει σημασία, και να προστατέψουμε όλοι με αυταπάρνηση το ιστορικό brand της εταιρείας.


Κάποιοι θεωρούν πως ο Παναγιώτης Καλφαγιάννης της ΠΟΣΠΕΡΤ είναι το αφεντικό της ΕΡΤ...

Θα μου επιτρέψετε να θεωρώ ότι «αφεντικό» της ΕΡΤ είναι ο κάθε Ελληνας και κάθε Ελληνίδα που πληρώνει το τέλος. Γι’ αυτόν δουλεύουν στην ΕΡΤ, σ’ αυτόν απευθύνονται και σ’ αυτόν απολογούνται, όποτε κάτι δεν γίνεται σωστά.

Ποια είναι τα πρώτα τρία πράγματα που προγραμματίζετε να κάνετε ως υφυπουργός;

Ο στόχος είναι σαφής και συγκεκριμένος, να συνεχίσουμε στο ίδιο μομέντουμ τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια που ξεκινήσαμε εδώ και τριάμισι χρόνια, στον ευρύτερο κλάδο της οπτικοακουστικής βιομηχανίας και των μέσων ενημέρωσης.

Η Ελλάδα διαθέτει πλέον ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο και πολιτικές κινήτρων που μπορούν να δώσουν νέα ώθηση στον κλάδο και να απαντήσουν στις σύγχρονες προκλήσεις της ψηφιακής εποχής. Οφείλουμε, όμως, να ολοκληρώσουμε την προσπάθεια, διαμορφώνοντας και άλλες ενισχυτικές πολιτικές στους δημιουργούς πνευματικής ιδιοκτησίας και στους λειτουργούς της ενημέρωσης.

Ποιες πολιτικές έχετε δηλαδή στο μυαλό σας για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα;

Πριν από λίγες μέρες, έγινε πραγματικότητα, παρά την καταψήφισή της από τη Ν.Δ., η βελτίωση του κινήτρου της επιδότησης για τις οπτικοακουστικές παραγωγές -από το 25% στο 35% χωρίς όριο. Μέχρι το τέλος του 2018, η επιδότηση θα καλύπτει και την παραγωγή έργων video games, ενώ σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία σχεδιάζουμε τη δημιουργία ενός επενδυτικού ταμείου για οπτικοακουστικές παραγωγές, καθώς και την παροχή φορολογικής έκπτωσης διαφόρων δαπανών παραγωγής και τη διαμόρφωση δύο νέων γραμμών πιστωτικής στήριξης των ανεξάρτητων παραγωγών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, μέσα από ένα γενναιόδωρο σύστημα εγγυοδοσίας δανείων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα ρευστότητας στις νέες παραγωγές.

Η μεθοδολογία που προκρίναμε και θεσμοθετήσαμε πρόσφατα είναι η εξής: η σύμβαση που θα κάνει ο παραγωγός με το Δημόσιο, όταν λάβει την κατ’ αρχήν έγκριση για την επιδότηση, να μπορεί να κατατεθεί στην τράπεζα ως εγγύηση για χορήγηση δανείου (δάνεια-γέφυρα).

Με εξασφαλισμένη την επιστροφή του 35% της επένδυσης, το ρίσκο για τις τράπεζες είναι πολύ μικρότερο και μπορούν να χορηγήσουν τουλάχιστον ισόποσο δάνειο. Από αυτό, βέβαια, θα κριθούν και οι τράπεζες που έχουν κοινωνική - εταιρική ευθύνη και αναμένουμε το ενδιαφέρον που θα δείξουν.

Πρόκειται για μια εθνική υπόθεση, που απαιτεί τη συνέργεια όλων, ένα πλήρες, ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο για την ενίσχυση της οπτικοακουστικής παραγωγής, το οποίο μετατρέπει την Ελλάδα σε πιο ανταγωνιστικό, συγκριτικά με όλες τις χώρες της Ευρώπης, προορισμό εγκατάστασης επενδύσεων στην παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών, τηλεοπτικών σειρών, ντοκιμαντέρ και animation.

Εχετε προαναγγείλει μέτρα στήριξης του έντυπου Τύπου, δύο φορές, πέρυσι τον Νοέμβριο και φέτος τον Απρίλιο. Μπήκε μπροστά, μάλιστα, ο ίδιος ο πρωθυπουργός! Τελειώνει ο Σεπτέμβριος και ακόμα να τα δούμε. Γιατί; Τι συμβαίνει; Πού κολλάει;

Παρ’ όλο που η πολιτεία δεν έχει ευθύνη επί ζητημάτων βιωσιμότητας της καθεμίας από τις εταιρείες Τύπου ξεχωριστά, έχει χρέος να στηρίξει συνολικά την ελευθεροτυπία, τον πλουραλισμό, την πολυφωνία.

Η μη στήριξη του Τύπου ευνοεί τη διαπλοκή. Η βούληση, λοιπόν, υπάρχει, το σχέδιο παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Συμβουλίου Επικοινωνιακής Πολιτικής. Είναι τριετές και προβλέπει ένα κονδύλι ύψους 10 εκατ. ευρώ και 5 εκατ. ευρώ για το διαδίκτυο, το οποίο θα διατίθεται από τα υπουργεία και τους δημόσιους φορείς αποκλειστικά στις εφημερίδες.

Γιατί δεν προχωράει, λοιπόν;

Για να μπορέσει να υλοποιηθεί, χρειάζεται η σύμπραξη όλων των συναρμόδιων φορέων. Πιστεύω ότι όλοι θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να ξεπεραστούν όσα τεχνικά ή άλλα ζητήματα προκύπτουν ή να σκεφτούμε άμεσα άλλες πολιτικές φορολογικών ή άλλων κινήτρων που μπορούν να βελτιώσουν τη δραματική σήμερα κατάσταση στον χώρο του Τύπου. Επίσης, στον χώρο του Τύπου στόχος μας είναι να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία για την εισαγωγή του barcode στις πωλήσεις των εντύπων.

Τι θα γίνει με τα ραδιόφωνα; Θα αδειοδοτηθούν;

Η αδειοδότηση για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς θα γίνει από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, όταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τον πάροχο δικτύου από την ΕΕΤΤ. Ως πολιτεία, ολοκληρώσαμε το θεσμικό πλαίσιο και θα ήθελα να σημειώσω ότι, για πρώτη φορά στα ραδιοτηλεοπτικά χρονικά της χώρας, η νομοθεσία είναι έτοιμη και περιμένει την αγορά να ετοιμαστεί κι αυτή.

Το ψηφιακό ραδιόφωνο θα προχωρήσει;

Το ψηφιακό ραδιόφωνο DAB+ είναι η εξέλιξη του ραδιοφώνου και, στη χώρα μας, όπως και σε όλη την Ευρώπη, είναι η πιο σοβαρή απάντηση στην «απειλή» του Spotify.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου