Κυριακή 7 Ιουλίου 2019

Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΤΗΣ ΕΡΤ ΝΙΚΟΣ ΚΟΡΟΒΗΛΑΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ "ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ" ΛΑΣΠΕΣ ΤΟΥ "ΠΡΩΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ" ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΤ ΚΑΙ ΤΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΤΗΣ FORMULA 1



Για να μιλήσουμε με όνομα και επώνυμο όπως το συνηθίζω και είθισται στη δημοσιογραφία που διδάχτηκα.

 Για ακόμη μια φορά το Πρώτο Θέμα και το Newsauto.gr, με ΦΥΣΙΚΑ ΑΝΥΠΟΓΡΑΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ, προσπαθεί να ρίξει λάσπη στην ΕΡΤ όσον αφορά στη Φόρμουλα 1. Υπάρχει μια λέξη που στο χώρο της δημοσιογραφίας λέγεται: ΡΕΠΟΡΤΑΖ. 



(Απο τη σελίδα του δημοσιογράφου της ΕΡΤ Νίκου Κορόβηλα στο facebook)

Πρώτα λοιπόν ολίγον ρεπορτάζ και μετά τα υπόλοιπα. 

Η εταιρία που κατέχει τα δικαιώματα για την τηλεοπτική μετάδοση των γκραν πρι της Φόρμουλα 1, πήρε συνολικά το αντίτιμο που καρπωνόταν και τα τρία προηγούμενα χρόνια. Ήτοι 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Σου θυμίζω πως η ΕΡΤ μετέδιδε, με διαφορετικό τρόπο, και την προηγούμενη τριετία τα γκραν πρι, ανυπόγραφε συντάκτη. 

Ας αναλύσουμε λίγο τώρα τον τρόπο μεταδόσεων. 

Κατά τα έτη 2016-17-18 η CosmoteTV είχε το πλήρες πακέτο μεταδόσεων. Τι σημαίνει αυτό τώρα; 

Παρασκευή μετάδοση των ελεύθερων δοκιμών 1 και 2. 
Σάββατο μετάδοση των ελεύθερων δοκιμών 3 αλλά και των κατατακτήριων.
Κυριακή το γκραν πρι. 

Κατά την ίδια χρονική περίοδο η ΕΡΤ μετέδιδε μόνο την Κυριακή, σε μαγνητοσκόπηση τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου και απ’ ευθείας τα γκραν πρι, εξαιρουμένων αυτών που εκκινούσαν πριν τις 15:00 (4 αγώνες το σύνολο). Από το 2019 η ΕΡΤ έχει το πλήρες πακέτο. Όλη τη δράση. Τα πάντα σε ζωντανή μετάδοση. 

Παρασκευή Σάββατο και Κυριακή (για να ακριβολογώ και μια Πέμπτη, διότι στο Μονακό, αν δεν το γνωρίζεις, οι ελεύθερες δοκιμές 1 και 2 διεξάγονται Πέμπτη αντί για Παρασκευή). Επίσης τα πρωϊνά γκραν πρι μεταδίδονται σε επανάληψη το μεσημέρι για όλους όσοι δεν ξυπνάνε χαράματα. Το ίδιο καθεστώς μεταδόσεων θα ισχύσει και το 2020-21. Την ίδια περίοδο η CosmoteTV θα μεταδίδει ότι και η ΕΡΤ. 

Φίλε δίχως υπογραφή πάμε και στην ταμπακιέρα. Στα χρήματα δηλαδή. 

Κατά την πρώτη τριετία το συνδρομητικό κανάλι κατέβαλλε 1.250.000 ετησίως και η ΕΡΤ 750.000 ευρώ. 

ΜΙΚΡΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ. 

Η εταιρία που διαχειριζόταν τα τηλεοπτικά δικαιώματα ήταν ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΗ να φέρει στην ΕΡΤ διαφήμιση μεγαλύτερη του ποσού των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. 

Σε απλά μαθηματικά για να μην σε κουράζω, η ΕΡΤ
μετέδιδε 17 από τα 21 γκραν πρι ζωντανά, 4 σε μαγνητοσκόπηση, όπως και όλες τις κατατακτήριες δοκιμές, βγάζοντας σίγουρο κέρδος. 

Πέραν φυσικά από την ενημέρωση και ψυχαγωγία του ελληνικού λαού, που δεν είχε πρόσβαση στη συνδρομητική τηλεόραση.

 Τα νούμερα υπάρχουν. 
Με λίγο ρεπορτάζ, γνωρίζω είναι δύσκολο το άτιμο, θα τα βρεις.

 Άσε που θα εκπλαγείς κιόλας από το εύρος των κερδών. 

Τον καθαρά οικονομικών. Τα άλλα δεν ξέρω αν δύνασαι να τα κατανοήσεις.

 Από το 2019 η ΕΡΤ παίρνει τα αποκλειστικά δικαιώματα καταβάλλοντας 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. 

ΛΕΠΤΟΜΕΡΙΑ ΠΑΛΙ.

 Η εταιρία που τα εκχωρεί είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΗ να φέρει στην ΕΡΤ διαφήμιση 1.200.000 ετησίως. Για κάθε ένα ευρώ που λείπει από αυτό το ποσό η εταιρία, υποχρεούται και πάλι, να το αφαιρεί από το τίμημα που κατέβαλλε η ΕΡΤ. 

Επειδή ανυπόγραφε φίλε δεν γνωρίζω τη σχέση σου με τα μαθηματικά σου λέω απλά ότι το αρχικό κόστος πέφτει αμέσως στα 800.000 ετησίως. 

Πάμε τώρα στη συμφωνία με το συνδρομητικό κανάλι.

 Για να έχει το δικαίωμα ταυτόχρονης προβολής η ΕΡΤ πήρε περί τα 550.000 ευρώ. Τελικό Champions league, τελικό Europa League σε ζωντανή μετάδοση και τον τελικό του κυπέλλου Ελλάδος σε Live delay (ήτοι μόλις ολοκληρώθηκε). 
Διαφορά 250.000 χιλιάδες ευρώ λοιπόν. Διαφορά που όχι μόνο καλύπτεται, αλλά αφήνει και κέρδος στο τέλος της ημέρας (202.000 ευρώ τα έσοδα από τις διαφημίσεις του Champions League μόνο). 

Πλάκα που έχει το ρεπορτάζ. Αν το κάνεις φυσικά. Διότι εάν το είχες πράξει, δεν θα έγραφες ποτέ αυτό το κείμενο. 

Πάμε τώρα στα υπόλοιπα ανυπόγραφε φίλε μου. Στα δύσκολα. Στις έννοιες, στα συμπεράσματα, αλλά και στο ποιος γράφει τι και γιατί; 

Η συνδρομητική τηλεόραση πήρε ένα προϊόν, που ναι μεν τις γεμίζει το μηχανοκίνητο πρόγραμμα (έχει και WRC, MotoGP) αλλά είναι πια ένα ελεύθερης μετάδοσης. Δεν το πουλά ως αποκλειστικό.
 Τουναντίον οι Έλληνες πολίτες το έχουν δωρεάν. Ολόκληρο. Για πρώτη φορά μετά από χρόνια. Πριν ακόμα την έναρξη της οικονομικής κρίσης. Η ΕΡΤ όχι μόνο μεταδίδει ολόκληρο το πρόγραμμα των 21 τριημέρων σε ζωντανή μετάδοση, αλλά βγάζει και κέρδος. Θα έλεγα ότι μάλλον είναι καλή συμφωνία. 
Τις λες και εσύ φίλε συντάκτη δίχως υπογραφή;

Μερικές απορίες τώρα διότι μπερδεύομαι… Αποσπάσματα από το κείμενο σου, άγνωστε συντάκτη.

«για ένα προϊόν που όπως και να το κάνουμε δεν έχει την αίγλη των περασμένων ετών στη χώρα μας».
Και λίγο πιο κάτω
«Αναμφίβολα η Formula1 είναι ένα τηλεοπτικό διαμάντι, αρκεί να μπορούν αυτοί που την διαχειρίζονται (η ΕΡΤ στη συγκεκριμένη περίπτωση) να το κρατήσουν λαμπερό».
Δηλαδή η ΕΡΤ ευθύνεται που… όπως και να το κάνουμε δεν έχει την αίγλη των περασμένων ετών; Του έτους για την ακρίβεια; 

Από το 2019 έχουμε τα αποκλειστικά δικαιώματα.

 Ή η ΕΡΤ φέρει την ευθύνη να διατηρήσει λαμπερό το πρωτάθλημα της Formula1; Μήπως είναι σούπερ προϊόν όταν βολεύει στο κείμενο και του πεταμού όταν δεν βολεύει; Η μήπως μπερδεύτηκες; 

Να σου θυμίσω επίσης ότι για μια εβδομάδα, που επιτρέπεται, όλα τα γκραν πρι αλλά και οι δοκιμές μεταδίδονται από την ΕΡΤsports αλλά είναι διαθέσιμα και διαδικτυακά στο διαδικτυακό τόπο ertwebtv.

Όσον αφορά στη λάμψη του διαμαντιού και το πόσο προσέχουμε τον αδάμαντα μας… για πρώτη φορά στην Ελλάδα υπάρχει και η Hybrid λειτουργιά. Δηλαδή πατώντας το κόκκινο κουμπάκι βλέπεις άλλες 4 παροχές (Live tracer, Data channel, pit stop channel και onbord) 

Πιστεύω ότι η ενημέρωση είναι ιερή και όχι αποτέλεσμα διαφημιστικών συμφωνιών.
 Από το σταμάτημα της παραγωγής του Ford Fiesta μέχρι το κλείσιμο της FIAT μια διαφήμιση δρόμος. Ο νοών νοείτω και ουαί τω ανοήτω.

Επειδή κείμενα ανεβαίνουν και κείμενα κατεβαίνουν στο τέλος υπάρχει αυτολεξεί η ανάρτηση και σε φωτογραφίες από τον διαδικτυακό τόπο για να μην υπάρχει καμία υποψία παραποίησης…

Τελευταίο αλλά σε καμία περίπτωση έσχατο… 

Η ΕΡΤ δεν είναι κρατική αλλά ΔΗΜΟΣΙΑ. (Δύσκολος ο διαχωρισμός των εννοιών αντιλαμβάνομαι φίλε δίχως υπογραφή). Δεν έχει καμία σχέση με τα ιδιωτικά κανάλια, καθώς είναι άλλος ο ρόλος της. Επίσης η υποχρεωτική συνδρομή που αναφέρεις, αν το ψάξεις λίγο, ρεπορτάζ λέγεται, έχει λόγο και αιτία ύπαρξης. Υπάρχουν αποφάσεις διεθνών δικαστηρίων. Μην περιμένεις από εμένα κι άλλη μασημένη τροφή. Βουρ δουλειά τώρα. Ψάξ’ το. Για να δύνασαι να υπογράφεις κιόλας τα κείμενα σου. 
Δύσκολο επάγγελμα η δημοσιογραφία… 
Φυσικά απαντώ με όνομα και επώνυμο σε αντίθεση με εσάς, αγαπητέ γράφοντα δίχως το θάρρος της υπογραφής σας.

Το κείμενο: 
Ο ασκός του Αιόλου άνοιξε για την Κρατική ΕΡΤ μετά και την καταγγελία της ΠΑΕ Ολυμπιακός στον Άρειο Πάγο και το ΕΣΡ, αλλά και τα χρυσά συμβόλαια και τα εκατομμύρια που δίνει η ΕΡΤ σε συγκεκριμένες ομάδες για το ελληνικό Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου.
Η κουβέντα επανέρχεται και για τους αγώνες της Formula 1 και για τα 6.000.000€ που δόθηκαν από την κρατική ΕΡΤ για τα δικαιώματα των αγώνων, για τα επόμενα τρία χρόνια (2 εκ. το χρόνο). Σημειώστε πως προ κρίσης, με τα διαφημιστικά μπάτζετ να είναι πολλαπλάσια των σημερινών δεδομένων, τα συμβόλαια μετά βίας έφταναν στο 1.000.000€ το χρόνο. Τι έκανε λοιπόν την ΕΡΤ να δώσει -εν μέσω κρίσης- τα διπλάσια χρήματα, για ένα προϊόν που όπως και να το κάνουμε δεν έχει την αίγλη των περασμένων ετών στη χώρα μας. Φυσικά αυτό συνέβη κυρίως λόγω της μη επαγγελματικής συμπεριφοράς των ανθρώπων που διαχειρίζονται αυτό το σπουδαίο προϊόν, τα τελευταία χρόνια.
Σήμερα η Formula 1 στην ΕΡΤ καταγράφει περίπου 10% τηλεθέαση. Για τα τηλεοπτικά δεδομένα των μετρήσεων της ΕΡΤ, το νούμερο αυτό είναι εξαιρετικά καλό. Είναι όμως μία απόδοση η οποία δε θα άντεχε σε κανένα ιδιωτικό κανάλι, ακόμα περισσότερο αν αυτό πλήρωνε 2 εκ. ευρώ το χρόνο για τα δικαιώματα. Πολλά είναι τα ερωτήματα και στο γιατί εκχωρήθηκαν τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων στην Cosmote TV, η οποία μέχρι πέρσι πλήρωνε για αυτά στην εταιρεία που τα διαχειρίζεται στην Ελλάδα. Πόσα είναι τα χρήματα που δίνει η Cosmote στην ΕΡΤ για τις μεταδόσεις και ποια είναι η διαφορά με τα αντίστοιχα που έδινε το συνδρομητικό κανάλι πέρσι;
Αναμφίβολα η Formula1 είναι ένα τηλεοπτικό διαμάντι, αρκεί να μπορούν αυτοί που την διαχειρίζονται (η ΕΡΤ στη συγκεκριμένη περίπτωση) να το κρατήσουν λαμπερό. Tα δεδομένα που έχουμε μέχρι σήμερα από την ΕΡΤ είναι απογοητευτικά, αλλά και εμπορικά απαγορευτικά (6.000.000€ για τα δικαιώματα με πενιχρά διαφημιστικά έσοδα), από μία επιχείρηση που λαμβάνει κάθε μήνα υποχρεωτική συνδρομή από τους πολίτες της χώρας…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου