(η φωτο δεν προέρχεται απο την πηγή αναδημοσίευσης) |
Τα στελέχη των καναλιών έχουν βαλθεί καλοκαιριάτικα και καθώς σφίγγουν οι ζέστες να μας τρελάνουν…
Του Σωτήρη Μανιάτη
Πριν από λίγο καιρό ο Νίκος Χατζηνικολάου επαναλάμβανε μια λογική του πρόταση, εδώ και χρόνια, η τηλεθέαση των κεντρικών δελτίων ειδήσεων να δημοσιοποιείται μόνο μηνιαίως. Με αυτόν τον τρόπο είναι αλήθεια ότι θα μπορούσε να μαζευτεί το… παιχνίδι που επιχειρείται συχνά με τις μετρήσεις κυρίως στις ειδήσεις.
Όπως φαίνεται όμως κάποια στελέχη καναλιών έχουν βαλθεί να καταδείξουν ότι ακόμα κι έτσι άμα θέλουν να παίξουν με τα νούμερα θα το κάνουν. Και το κάνουν. Μόλις μπήκε λοιπόν ο Ιούλιος ορισμένα κανάλια άρχισαν να
στέλνουν τα… ραβασάκια με τις επιτυχίες τους τον Ιούνιο. Και ω της εκπλήξεως τρία κανάλια επιμένουν ότι το κεντρικό τους δελτίο ειδήσεων έπιασε κορυφή τον περασμένο μήνα και όχι μόνο.
Γι αυτό και θα διαφωνήσω λίγο με τον Δημήτρη Κανελλόπουλο που έγραψε χθες με τίτλο «Ολα τα δελτία ειδήσεων είναι πρώτα (λένε)...» μεταξύ άλλων ότι «δεν πειράζει, καλό είναι όλοι να διαφημίζουν μία πρωτιά τους». Διότι καθώς τα στελέχη κάθε καναλιού μετρούν κατά πως τα βολεύει, εστιάζουν εκεί που υπερτερούν και αδιαφορούν για τα γενικά αποτελέσματα, επιχειρούν να διαμορφώσουν μια… τάση. Κι όταν αυτό το κάνεις και στα δελτία ειδήσεων μπορεί να… ξεχειλώνεις μια ανύπαρκτη ή έστω μικρών διαστάσεων κατάσταση. Αλλοιώνεις την εικόνα λοιπόν κι αυτό πρέπει να μας… πειράζει.
Έτσι, για τα στελέχη του ΣΚΑΪ δεν… υφίσταται το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ALPHA με τον Αντώνη Σρόιτερ (τις καθημερινές), δεν το υπολογίζουν αφού μεταδίδεται εκτός της λεγόμενης βασικής ζώνης ανταγωνισμού, δηλαδή στις 19.00 και όχι στις 20.00. Για τα στελέχη του καναλιού του Φαλήρου λοιπόν το κεντρικό τους δελτίο ειδήσεων με τη Σία Κοσιώνη τόσο για τον Ιούνιο όσο και για το εξάμηνο του 2018 παραμένει στην κορυφή με μερίδιο 15,7%. Ακολουθεί το κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ-1 με τον Νίκο Χατζηνικολάου (12,8% τον Ιούνιο και 13,8% το εξάμηνο του 2018) και έπεται αυτό του STAR με τη Μάρα Ζαχαρέα με 11,4% (Ιούνιος) και 12,6% (εξάμηνο 2018).
Τελείως διαφορετικά βλέπουν την κατάσταση τα στελέχη του STAR τα οποία επίσης αγνοούν πλήρως το δελτίο του ALPHA και θεωρούν ότι το δικό τους κεντρικό δελτίο πήρε «χρυσό μετάλλιο». Όπως επισημαίνουν το δελτίο τους με τη Μάρα Ζαχαρέα «αναδείχθηκε θριαμβευτής της τηλεοπτικής σεζόν από 1/10/2017 έως και 30/6/2018» Αλλά προσέξτε, όπως σημειώνουν κατέκτησε την κορυφή «στις δυναμικές - παραγωγικές ηλικίες των 18-54 με ποσοστό 13,1 %. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο ΑΝΤ1 με 12,6% και στην τρίτη ο ΣΚΑΪ με 11,1 %.» Μετράνε δηλαδή τι κατέγραψε η Nielsen αλλά μόνο σε συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.
Κι όταν έρχεται η σειρά του ALPHΑ, που είναι αλήθεια ότι είναι πιο ολοκληρωμένη η ενημέρωσή του με όλα τα δελτία και καταγράφοντας και τους τηλεθεατές, τα πράγματα ανατρέπονται πλήρως. Σύμφωνα με τα στελέχη του καναλιού της Κάντζας το κεντρικό τους δελτίο βρίσκεται στην κορυφή το διάστημα Σεπτέμβριος 2017 – Ιούνιος 2018 «τόσο στο σύνολο κοινού, όσο και στο δυναμικό κοινό 18-54, συγκεντρώνοντας τον υψηλότερο αριθμό τηλεθεατών απ’ όλα τα κεντρικά δελτία ειδήσεων, ανεξαρτήτως ώρας μετάδοσης, και αφήνοντας πίσω τον ανταγωνισμό με διαφορά». Βέβαια και η ώρα μετάδοσης παίζει το ρόλο της. Διαφορετικά είναι τα πράγματα όταν παίζεις σχεδόν μόνος και διαφορετικά όταν έχεις πολλούς ανταγωνιστές...
Σύμφωνα λοιπόν με τα στελέχη του καναλιού της Κάντζας η πίτα στο συνολικό κοινό μοιράζεται ως εξής: Alpha 23,5% (685.000 τηλεθεατές), ΣΚΑΪ 15,1% (498.000) ΑΝΤ1 14,3% (466.000), Star 12,2% (403.000), καιΕΡΤ1 5,8% (228.000). Και στο δυναμικό κοινό 18-54 ετών ως εξής: Alpha 20,8% (254.000 τηλεθεατές), Star13% (180.000), ΑΝΤ1 12,5% (172.000), ΣΚΑΪ 11,1% (153.000), και ΕΡΤ1 3,7% (64.000). O ALPHA παραμένει πρώτος ακόμα κι αν εξεταστεί το εξάμηνο του 2018 (22,1%, 645.000 τηλεθεατές στο σύνολο των τηλεθεατών) είτε ο Ιούνιος που μας πέρασε (18,7%, 450.000).
Αυτά... Κι άντε μετά να βγάλεις άκρη…
(το διαβάσαμε στο https://anasigrotisi.blogspot.com/2018/07/blog-post_98.html)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου