ΠΟΣΠΕΡΤ

«΄Οποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά» Ρήγας Βελεστινλής

Τρίτη 28 Ιουλίου 2020

Π. Κοντραφούρης: "Οδηγούν σε χρεοκοπία και διάλυση την ΕΡΤ – Τεράστιες οι ευθύνες του Μαξίμου - Ότι στοιχεία έχουμε θα πάνε στο γραφείο του υπουργού επικρατείας και οι εισαγγελείς ας ερευνήσουν την αλήθεια"


(αναδημ. απο το www.enimerosi24.gr)
Οδηγούν σε χρεοκοπία και διάλυση την ΕΡΤ – Τεράστιες οι ευθύνες του Μαξίμου
Δευτέρα, 27 Ιουλίου 2020, 9:37 πμ
Κύριε Γεραπετρίτη σώστε την τιμή του φορέα – Του Πέτρου Κοντραφούρη*

«Δεν έχουμε σκοπό με την ανεμελιά να σκορπίσουμε τα χρήματα». Κυριάκος Μητσοτάκης Βρυξέλλες 21-7-2020
Κάποιοι όμως στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ έχουν αντίθετη άποψη και ξεκίνησαν πολύ νωρίς το «φαγοπότι». Ανεξέλεγκτα χωρίς έλεγχο και φειδώ μοιράζοντας εκατομμύρια σε φίλους, γνωστούς κουμπάρους και κομπάρσους νεοεμφανιζόμενων εταιρειών (υπάρχουν και κάποιες εταιρείες με γνώση στην παραγωγή) και ψευτοπαραγωγών. Μέσω υπερκοστολογημένων εκπομπών και παραγωγών αμφιλεγόμενης ποιότητας που ξεπερνούν με Fast track διαδικασίες τα 12 εκατ. ευρώ και βέβαια θα έχουμε και συνέχεια…
Αυτό γινόταν πάντα στην ΕΡΤ αλλά σε βάθος χρόνου 3-4 ετών μέχρι να μάθουν τη δουλειά οι διοικήσεις και μετά απολάμβαναν σε κάποια βίλα ή εξοχικό που αποκτούσαν με τον «ιδρώτα» τους, την «ανεμελιά» σε παραλίες ή νησιά από την «προσφοράς» τους στη δημόσια τηλεόραση.
Η ΕΡΤ για όσους την γνωρίζουν, είναι ένας κολοσσός, με 200 εκατ. δώρο του ελληνικού λαού για τη λειτουργία της (προ κρίσης ήταν 300), τεράστια περιουσία και δύναμη, που θα έπρεπε να είναι κάτω από άλλες συνθήκες και μια σοβαρή διοίκηση η ναυαρχίδα της ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις δημόσιες τηλεοράσεις του κόσμου και όχι να είναι η ουρά και το περιφρονημένο αποπαίδι της ιδιωτικής τηλεόρασης.
Με περιουσία σε Γέρακα, Αγία Παρασκευή, Κατεχάκη, Μπογιάτι και άλλες περιοχές, θα μπορούσε να έχει κατασκευάσει μεγάλα τηλεοπτικά και κινηματογραφικά στούντιο για παραγωγές, προσελκύοντας ακόμη και ξένες παραγωγές στα πρότυπα ξένων τηλεοπτικών σταθμών. Αλλά, και με μια δική της εταιρία όπως προβλέπεται από την ιδρυσή της να παράγει όλο το πρόγραμμα και όχι να μοιράζει το χρήμα σε «καλοφαγάδες» με αδιαφανείς διαδικασίες.
Ανασύροντας τις σημειώσεις μου από τις αποκαλύψεις στον Τύπο που έγραφα, 2005-2009 για το όργιο σπατάλης, βρήκα τα εξώδικα που μου έστελνε η διοίκηση της ΕΡΤ για δημοσιεύματα στο «Έθνος» σχετικά με ανύπαρκτες εταιρίες που έπαιρναν παραγωγές και χρήμα. Όταν μπήκαν οι ελεγκτές και εισαγγελείς για έλεγχο δικαιώθηκα.

Ακόμη, όταν με κάλεσε τότε η εισαγγελέας κυρία Ελένη Ράικου που είχε ξεκινήσει έρευνα για τα όσα έγραφα και της παρέδωσα επίσημα στοιχεία για υπερκοστολογήσεις και σπατάλες στην ΕΡΤ, γύρισε προς συνάδελφο και της είπε χαμογελώντας: «Μαρία τι καθόμαστε εδώ, πρέπει να πάμε να δουλέψουμε στην τηλεόραση με τόσα λεφτά».

Από την αρχή του διορισμού της νέας διοίκησης είχα εκφράσει με δημοσιεύματα τις επιφυλάξεις για την ικανότητα και αποτελεσματικότητα των προσώπων που είχαν επιλεγεί, γνωρίζοντας το παρελθόν τους και την τηλεοπτική εμπειρία.

Μετά την έγκριση του οργανογράμματος και τοποθέτηση πληθώρας γενικών διευθυντών, διευθυντών και προϊσταμένων η αποτυχία της διοίκησης ήταν προδιαγεγραμμένη.

Στελέχη, διευθυντές και προϊστάμενοι είναι περισσότεροι από τους υπαλλήλους με υπηρεσίες που δημιούργησαν για να τοποθετήσουν δικά τους πρόσωπα και αχυράνθρωπους για να κάνουν τη δουλειά τους.

Σήμερα η ΕΡΤ με την ανοχή του «Μαξίμου» έχει 4 κέντρα εξουσίας:

 α) Είναι η ενημέρωση την οποία ελέγχει ενάμιση πρόσωπο.
β) Η ψυχαγωγία η οποία ελέγχεται πάλι από ενάμιση πρόσωπο.
γ) Τους «νεροκουβαλητές».
δ) Τους «αγελαδοτρόφους» που φροντίζουν για τα τυροκομικά προϊόντα. Και από παραγωγή γάλατος η αγελάδα γύρω στα 200 εκ. τζίρο. Όσα σχεδόν έχουν μαζί τα 6 πανελλαδικά κανάλια με μια απόκλιση γύρω στο 5-10%.
Όπως και το προσωπικό της ΕΡΤ 2250 αν δεχθούμε ότι τα ιδιωτικά κανάλια τηρούν τους όρους της άδειας για 400 εργαζόμενους.

Οι ανεύθυνοι «υπεύθυνοι» λοιπόν του φορέα βρήκαν την ευκαιρία να μοιράζουν χρήμα… Άλλωστε χρήματα του Ελληνικού λαού είναι.

Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες μας μέσα από το Ραδιομέγαρο, αλλά και δικές μας εκτιμήσεις με την εμπειρία μας σε ελληνικές και ξένες παραγωγές, όλες οι εκπομπές εξωτερικές και μικτές εκατομμυρίων που ενέκρινε η ΕΡΤ έχουν υπερκοστολόγηση κοινώς «καπέλο» από 10% έως 40%.
Εάν οι εκπομπές αυτές πήγαιναν σε οποιοδήποτε ιδιωτικό κανάλι- βέβαια δεν θα ενέκρινε τέτοιες παραγωγές- θα είχαν μείωση από 40% έως 50%.

Μία ανεξάρτητη επιτροπή εκτός ΕΡΤ μπορεί να εκτιμήσει του λόγου το αληθές με μία επανακοστολόγηση των εκπομπών, αν η διοίκηση το επιτρέψει, ακόμη, πως και ποιοι πήραν τις εκπομπές. Που πάνε τα χρήματα.

Άλλωστε έχουμε και προηγούμενα γεγονότα.

Όταν ξεκίνησε το «Στην υγειά μας ρε παιδιά» έφτανε τις 80 χιλιάδες ευρώ. Πολύ αργότερα κατέβηκε στις 50 χιλ. και στα ιδιωτικά κανάλια γίνεται σχεδόν με το ¼ του αρχικού κόστους. Που πήγαιναν τα χρήματα;

Άλλο παράδειγμα για την ΕΡΤ.

Τι έγινε με τον «Σολωμό» που φαγώθηκαν κάποια εκατ. και η σειρά δεν γυρίστηκε ποτέ; Τι έγινε με το Olympic Trophy και τα εκατ. ευρώ μέχρι την Κωνσταντινούπολη;

Οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ σε κατ΄ιδίαν συζητήσεις αλλά και στους διαδρόμους του Ραδιομεγάρου μιλάνε για μεγάλο «φαγοπότι» με ονόματα και γραμμάτια που πληρώνονται.

Πρόσωπα καλούνται με ένα τηλεφώνημα να πάρουν εκπομπές ή να συμμετέχουν σε μικτές παραγωγές από συγκεκριμένα άτομα που ελέγχουν το πρόγραμμα.

Οι πιο τολμηροί που γνωρίζουν τις διαδικασίες, πέρα από υπερκοστολογήσεις, (κοινώς καπέλο) μιλάνε και για εταιρίες φαντάσματα που παίρνουν παραγωγές με το….. Ακόμη και για πολιτική παρέμβαση ώστε εταιρία παραγωγής να έχει συνέχεια εκπομπές αν και δεν ανήκει στην κυβερνούσα παράταξη.

Χαρακτηριστική είναι και η ανακοίνωση των δημοσιογράφων της κίνησης ΚΕΔ που τονίζουν μεταξύ άλλων: «Σε ιδιώτες πασάρουν τις περισσότερες εκπομπές της ΕΡΤ με την μέθοδο μικτών παραγωγών και θυγατρικών εταιριών. Κάπως έτσι κλείνονται τα ραντεβού για φλερτ και άλλα από το γραφείο του Πρωθυπουργού με το ταλέντο Γαμπρίτσου να ετοιμάζει την επόμενη μεταγραφή του και τον μικρό πρόεδρο να κουρδίζει το μπάσο του».
Οι Τυπολογίες-Digital Media γράφουν: «Ψάχνονται στην ΕΡΤ με εκπομπές “συναντήσεων” και απομιμήσεων του “Όλα” και κάτι “Φλερτ” και παιχνίδια που δεν βλέπονται, ενώ έχουν την απάντηση στα πόδια τους. Και το ομολογούν και οι ίδιοι αλλά δεν το βλέπουν. Το επιστημονικό ντοκιμαντέρ «Το αίνιγμα της Κέρου», που έκανε παγκόσμια τηλεοπτική πρεμιέρα στην ΕΡΤ1… Η ΕΡΤ είχε τέτοιο πολύτιμο υλικό και ανθρώπους αλλά δεν κατόρθωσε να το διαφημίσει και να το στηρίξει εσωτερικά. Τόσοι διευθυντές, τόσοι σύμβουλοι προγράμματος, τόσοι ειδικοί επί της διαφήμισης και η ΕΡΤ αντί να έχει ως σημείο αναφοράς “Το αίνιγμα της Κέρου” στις στάσεις παίζει …”ΦλΕΡΤ”

Ακόμη σάλος έχει ξεσπάσει στην ΕΡΤ και με τον Γ. Καπουτζίδη και Π. Φιλιππίδη, ο πρώτος 25 επεισόδια με ανανέωση άλλα 85 για μια εκπομπή 17 λεπτών με τη συμβολή της ΕΡΤ και 5.700 ευρώ-δημοσιογραφική εκπομπή- και ο δεύτερος με άλλη εκπομπή και πλειάδα ηθοποιών. Να σημειώσουμε ότι η εκπομπή του Γ. Καπουτζίδη είχε προταθεί και σε ιδιωτικά κανάλια αλλά είχε απορριφθεί.

Όλες οι εκπομπές της ΕΡΤ που προβάλλονται, δεν βλέπονται με τίποτα, παίρνουν όμως ανανεώσεις, ενώ θα έπρεπε να έχουν κοπεί. 

Παράδειγμα το «Δες και Βρές». Είναι μικτή παραγωγή αλλά δεν βλέπεται, με αρχική έγκριση 100 επεισόδια. Πήρε ανανέωση όπως και άλλες εκπομπές για άλλα 85. Τι ακριβώς συμβαίνει στην ΕΡΤ;

Άνθρωπος του φορέα, με εμπειρία και γνώσεις, στέλεχος σήμερα στο Ραδιομέγαρο, δεν κρύβει την απογοητευσή του για τα όσα συμβαίνουν στη δημόσια τηλεόραση. Μου είπε χαρακτηριστικά: «Πάντα η ΕΡΤ είχε πρόβλημα κακοδιοίκησης και σπατάλης. Αλλά ετούτοι εδώ, το παράκαναν, ήρθαν «πεινασμένοι», οργανώθηκαν και άρχισαν από πολύ νωρίς να μπαίνουν στο «ψητό». Με δυο λόγια στην ΕΡΤ γίνεται της «πίπας»(εννοώντας βέβαια ότι από το απλό τσιγάρο το έριξαν στο πούρο και την πίπα)»!

Μείζον ηθικό και νομικό θέμα για την κυβέρνηση


Μέσα λοιπόν από τις αφηγήσεις των ανθρώπων της ΕΡΤ άρχισα να ψάχνω το θέμα, ακούγοντας για φατρίες, ίντριγκες, φράξιες και παρέες που λυμαίνονται το φορέα. 
Εμείς καταγράψαμε όλες τις πληροφορίες και οι εισαγγελείς ας ερευνήσουν την αλήθεια. Ο υπουργός επικρατείας κύριος Γ. Γεραπετρίτης με την ευαισθησία που τον διακρίνει ας ερευνήσει για τα όσα γράφονται και λέγονται. Εμείς απλά θα παραθέσουμε κάποια γεγονότα που συνδέονται με το σήμερα και τους ανθρώπους που βρίσκονται στο τιμόνι της ΕΡΤ.

Ουσιαστικά η ιστορία της διαπλοκής ξεκίνησε με το κλείσιμο της ΕΡΤ από την κυβέρνηση Σαμαρά στις 11 Ιουνίου 2013. Ήταν μια αψυχολόγητη ενέργεια που του στοίχισε και την εξουσία.

Μετά το «μαύρο» της ΕΡΤ και την κατάληψη του Ραδιομεγάρου από τους εργαζόμενους η κυβέρνηση έπρεπε να βρει τρόπο να μεταδίδει τηλεοπτικό πρόγραμμα και ειδήσεις μετά την απόφαση και του ΣτΕ την οποία υπογράφει ο πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας Κωνσταντίνος Μενουδάκος στις 17 Ιουνίου 2013.

Η απόφαση έδινε τη δυνατότητα στους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό να πράξουν ότι τα, των αναγκαίων οργανωτικών μέτρων για τη συνέχιση της μετάδοσης ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και τη λειτουργία διαδικτυακών ιστοτόπων από δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα για το χρονικό διάστημα έως τη σύσταση και λειτουργία νέου φορέα που θα υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, όπως προβλέπεται από την παρ. 2 του άρθρου 1 της υπ’ αριθ. ΟΙΚ.02/11.6.2013 Κοινής Υπουργικής Απόφασης.

Oι ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (TVE) ή αλλιώς «STUDIO ΠΑΙΑΝΙΑΣ» ήταν τα πλέον κατάλληλα για να φιλοξενήσουν τη δημόσια τηλεόραση με την ονομασία ΕΔΤ αφού από εκεί είχε ξεκινήσει και το MEGA .

Μία ομάδα τεχνικών από την πρώην πλέον ΕΡΤ με τις ευλογίες της κυβέρνησης καταφθάνουν στην Παιανία μαζί με δυο «παλικάρια».

 Εκεί ο ένας αναλαμβάνει τη ροή του προγράμματος και ο άλλος τις ειδήσεις.

 Το ένα μάλιστα από τα δυο παλικάρια με μηδενικά τυπικά και ουσιαστικά προσόντα από ένα ιδιωτικό ΙΕΚ ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΔ το τίμησαν με το διορισμό σε ανώτατη θέση για την «προσφορά του» με δικαστική απόφαση και πρόταση της νομικής υπηρεσίας της ΕΡΤ χωρίς τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Η γερασμένη νομική υπηρεσία της ΕΡΤ έχει πάρει πολλά διδακτορικά σε ανάλογες περιπτώσεις αφού είναι μέρος του συστήματος. 
Το συγκεκριμένο πρόσωπο στον ιδιωτικό τομέα έχω αμφιβολίες τι θα μπορούσε να κάνει πέρα από το γκαρσόνι. Αλλά και η ΝΔ έχει τέτοια τάση να βραβεύει ανικάνους.

‘Όλα όσα ακούγονται ότι πρόσωπο της διοίκησης έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πρόγραμμα και την ανάθεση εκπομπών μαζί με φατρίες και πρόσωπα που έχουν συμφέροντα, μαζί με κάποιους «ποντικούς» που κατά διαστήματα μπουκάρουν στο Ραδιομέγαρο όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν είναι αλήθεια;

Είπαμε να πληρώνονται γραμμάτια, αλλά όχι με τοκογλυφία… …αδέλφια. Ας ασχοληθεί κάποιος εισαγγελέας. Εμείς ότι στοιχεία έχουμε θα πάνε στο γραφείο του υπουργού επικρατείας.

Στο Ραδιομέγαρο, λειτουργεί ένα δαιδαλώδες σύστημα εξουσίας από ανθρώπους που εργάστηκαν στην ΕΔΤ, ΔΤ, ΝΕΡΙΤ και τώρα σαν ειδήμονες της ΕΡΤ, μαζί με κάτι πεινασμένους που έφτασαν από τις πίσω πόρτες μέσα από φιλίες και γνωριμίες ασκούν διοίκηση. 

Θεωρούν τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο παιδιά του «νηπιαγωγείου» και τους έχουν μόνο να βάζουν υπογραφές, πριν μπει στην εντατική η δημόσια τηλεόραση από έλλειψη οξυγόνου. 

Κύριε υπουργέ της επικρατείας, κύριε Γεραπετρίτη έχετε το λόγο, ο κύριος Πέτσας δεν φαίνεται να δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ΕΡΤ ενόψει και της αποχωρησής του!

*Ο Πέτρος Κοντραφούρης είναι παραγωγός- σκηνοθέτης, υπηρέτησε στην ΕΡΤ για μερικές δεκαετίες σε πρόγραμμα και ενημέρωση, με περισσότερες από 18.000 ώρες παραγωγής και σκηνοθεσίας ειδήσεων, εκπομπών, πολιτικών συγκεντρώσεων, Βουλή των Ελλήνων και προγραμμάτων. Πρώην συνεργάτης της Bill Hays Productions και Morton Internationalentertainment, μέλος της SMPTE και συνεργάτης ξένων δικτύων. Έχει δημοσιεύσει πολλά σχόλια και άρθρα γύρω από την τηλεόραση. Η δημοσιογραφία ήταν ο πρώτος επαγγελματικός του χώρος, πριν σπουδάσει τηλεόραση στη Μέκκα του καπιταλισμού και της τέχνης στις ΗΠΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου