ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ
ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις των διατάξεων του ν. 4070/2012, που αφορούν στη λειτουργία και στην ανεξαρτησία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) και στο πειθαρχικό δίκαιο σχετικά με μέλη της, είναι αναγκαίες προκειμένου να ενισχυθεί η λειτουργική ανεξαρτησία της Ε.Ε.Τ.Τ. και να επικαιροποιηθεί το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Περαιτέρω, οι προτεινόμενες τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4339/2015 σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ανώνυμης εταιρίας «Δίκτυο Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής - Ε.Ρ.Τ.net Α.Ε.»., είναι αναγκαίες προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία ίδρυσης και λειτουργίας της εταιρείας αυτής.
................................
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης:
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
1. Με τις προτεινόμενες διατάξεις του πρώτου άρθρου τροποποιούνται οι διατάξεις των παρ. 1, 3,4, 6 και 7 έως 10 του άρθρου 6 του ν. 4070/2012 (Α' 82).
Ειδικότερα, με τις διατάξεις της παρ. 1 του παρόντος άρθρου τροποποιείται η παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4070/2012 και διασαφηνίζεται και ενισχύεται ο χαρακτήρας της Ε.Ε.Τ.Τ. ως ρυθμιστικής αρχής ανεξάρτητης λειτουργίας με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και ο ρόλος της σε σχέση με τους άλλους φορείς ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων της.
Με την παρ. 2 του παρόντος άρθρου επικαιροποιούνται οι διατάξεις των παρ. 3, 4, 6, 8 και 9 του άρθρου 6 του ν. 4070/2012, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4 του π.δ. 123/2014 (Α' 208), με την αναφορά ως αρμόδιου Υπουργού για θέματα τηλεπικοινωνιών του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.
Με την παρ. 3 του παρόντος άρθρου τροποποιείται η παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 4070/2012 και ορίζεται ότι οι κανονιστικές αποφάσεις της Ε.Ε.Τ.Τ. γνωστοποιούνται στον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.
Περαιτέρω, με τις διατάξεις των παρ. 4, 5 και 6 του παρόντος άρθρου τροποποιούνται οι παρ. 7, 8 και 10 του άρθρου 6 του ν. 4070/2012. Ορίζεται ότι τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. δεν επιτρέπεται να ασκούν οποιοδήποτε έμμισθο ή άμισθο δημόσιο λειτούργημα ή δραστηριότητα ή να αναλαμβάνουν έργο ή εργασία οποιασδήποτε μορφής, είτε σύμβασης έργου είτε ανάληψη εργασίας, που δεν συμβιβάζεται με την ιδιότητα και τα καθήκοντα του μέλους Ε.Ε.Τ.Τ. Ορίζεται επίσης ότι η ιδιότητα του Προέδρου, του Αντιπροέδρου και του μέλους της Ε.Ε.Τ.Τ. είναι ασυμβίβαστη με την εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι β' βαθμού συγγένεια ή συζυγική σχέση με πρόσωπο που κατέχει το βουλευτικό αξίωμα ή είναι βουλευτής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ή είναι μέλος της Κυβέρνησης, καθώς και ότι η διαπίστωση του ανωτέρω ασυμβιβάστου συνεπάγεται την έκπτωση από τη θέση του Προέδρου, Αντιπροέδρου ή του μέλους αντίστοιχα.
Τέλος, το ύψος του προστίμου που επιβάλλεται στον Πρόεδρο, τους αντιπροέδρους και τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. σε περίπτωση παροχής υπηρεσίας σε οποιαδήποτε επιχείρηση επί των υποθέσεων που χειρίστηκαν το διάστημα της θητείας του και πέντε (5) χρόνια μετά το πέρας αυτής ορίζεται ίσο με το δεκαπλάσιο των συνολικών αποδοχών και αποζημιώσεων που έλαβε το μέλος της Ε.Ε.Τ.Τ. κατά τη διάρκεια της θητείας του.
2. Με τις προτεινόμενες διατάξεις του δεύτερου άρθρου τροποποιούνται οι διατάξεις των παρ. 2 και 3 του άρθρου 9 του ν. 4070/2012 που αφορούν στα ασυμβίβαστα των μελών της Ε.Ε.Τ.Τ.. Ως λόγος έκπτωσης μέλους Ε.Ε.Τ.Τ. προστίθεται η περίπτωση στην οποία μέλος της Ε.Ε.Τ.Τ εμπλέκεται σε αδικήματα σχετιζόμενα με παραβιάσεις των άρθρων 7, 8 και 9 του ν. 4070/2012.
3. Με τις προτεινόμενες διατάξεις του τρίτου άρθρου τροποποιούνται οι διατάξεις των παρ. 2-1670/2012 που αφορά στη συγκρότηση του πειθαρχικού συμβουλίου και στην πειθαρχική διαδικασία σχετικά με τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ.
Ως επιβαλλόμενες ποινές ορίζονται: α) η έγγραφη επίπληξη, β) το πρόστιμο έως τις αποδοχές δώδεκα (12) μηνών και γ) η προσωρινή παύση έως τριών (3) μηνών. Επιπλέον, ορίζεται ότι οι αποφάσεις του πειθαρχικού συμβουλίου υπόκεινται σε προσφυγή ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά τα οριζόμενα στο π.δ.
18/1989 (Α' 8). 4.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις του τέταρτου άρθρου τροποποιούνται οι διατάξεις των παρ. 2,6, 7 και 10 του άρθρου 16 του ν. 4339/2015 (Α' 133) σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ανώνυμης εταιρίας «Δίκτυο Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής - Ε.Ρ.Τ.net Α.Ε.».
Το μετοχικό κεφάλαιο της εν λόγω εταιρίας ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο για το οποίο εκδίδεται μία ονομαστική και αναπαλλοτρίωτη μετοχή. Το Δημόσιο για την άσκηση των μετοχικών δικαιωμάτων του εκπροσωπείται μόνο από τον Υπουργό Οικονομικών.
Αθήνα,
Μαρτίου 2018
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ 2 5Ν. Κ..
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΝΤΟΝΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
17. Χ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ
Τροποποιούμενες/καταργούμενες διατάξεις.
Ν. 4070/2012 (Α' 82) Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις.
Άρθρο 6
Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων
1. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 4, ο έλεγχος, η ρύθμιση και η εποπτεία της αγοράς των ηλεκτρονικών επικοινωνιών ασκούνται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), η οποία αποτελεί την Εθνική Ρυθμιστική Αρχή (National Regulatory Authority) σε θέματα παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συναφών ευκολιών και συναφών υπηρεσιών και έχει συσταθεί με το ν. 2246/1994 (Α' 172). Λειτουργεί ως ανεξάρτητη αρχή με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και έδρα την Αθήνα. Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. απολαύουν προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας. Για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του άρθρου 4 του ν. 4070/2012 η Ε.Ε.Τ.Τ εποπτεύεται από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
3. Ο Πρόεδρος και οι Αντιπρόεδροι επιλέγονται και διορίζονται από το Υπουργικό Συμβούλιο, ύστερα από πρόταση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Τα υπόλοιπα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. διορίζονται από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Οι πράξεις διορισμού όλων των μελών της Ε.Ε.Τ.Τ. δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η θητεία του Προέδρου και των μελών της Ε.Ε.Τ.Τ. είναι τετραετής. Δεν επιτρέπεται ο διορισμός των μελών της Ε.Ε.Τ.Τ. για περισσότερο από δύο θητείες, διαδοχικές ή μη.
4. Η Ε.Ε.Τ.Τ. μπορεί, με απόφασή της, να εγκαθιστά και λειτουργεί γραφεία και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Οι αποφάσεις, πράξεις και λοιπά διοικητικά ή μη έγγραφα της Ε.Ε.Τ.Τ., που αφορούν στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του άρθρου 4 του ν. 4070/2012 γνωστοποιούνται στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Εκθεση πεπραγμένων της Ε.Ε.Τ.Τ. υποβάλλεται κατ' έτος στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και στον Πρόεδρο της Βουλής. Η Ε.Ε.Τ.Τ. υποβάλλει στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κατόπιν αιτήματος αυτού, εκθέσεις για την κατάσταση στον τομέα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
6. Οι αποδοχές του Προέδρου και των Αντιπροέδρων και η αποζημίωση των υπόλοιπων μελών της Ε.Ε.Τ.Τ. καθορίζονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
7. Κατά τη διάρκεια της θητείας τους, τα λοιπά μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ., που δεν είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, δεν επιτρέπεται να ασκούν οποιοδήποτε έμμισθο ή άμισθο δημόσιο λειτούργημα ή οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική δραστηριότητα, επιχειρηματική ή μη, που δεν συμβιβάζεται με την ιδιότητα και τα καθήκοντα μέλους της Ε.Ε.Τ.Τ..
Ιδίως δεν επιτρέπεται να παρέχουν υπηρεσίες στο πλαίσιο της ελεύθερης άσκησης του επαγγέλματος ή λειτουργήματος σε φορείς, ιδιωτικούς ή δημόσιους, και φυσικά πρόσωπα, τα οποία καθοιονδήποτε τρόπο εμπλέκονται με την άσκηση των αρμοδιοτήτων του άρθρου 12 του παρόντος.
Δεν συνιστά ασυμβίβαστο για τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. η άσκηση διδακτικών καθηκόντων μέλους Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι. με καθεστώς πλήρους ή μερικής απασχόλησης και η άσκηση καθηκόντων μέλους του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
8. Ο Πρόεδρος, οι αντιπρόεδροι και τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ., δεν επιτρέπεται για πέντε (5) έτη μετά τη λήξη της θητείας τους να παρέχουν υπηρεσία με έμμισθη εντολή ή με οποιαδήποτε έννομη σχέση, σε εταιρία ή επιχείρηση επί των υποθέσεων εκείνων, τις οποίες οι ίδιοι χειρίστηκαν ή επί των οποίων είχαν συμμετάσχει στη λήψη απόφασης κατά τη διάρκεια της θητείας τους.
Ο Πρόεδρος, οι αντιπρόεδροι και τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. δεν επιτρέπεται για πέντε (5) έτη μετά τη λήξη της θητείας τους να αναλαμβάνουν γενικώς την υπεράσπιση υποθέσεων ενώπιον της Ε.Ε.Τ.Τ. ή την προσφυγή ενώπιον των δικαστηρίων κατά αποφάσεων της Ε.Ε.Τ.Τ.. Σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου επιβάλλεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πρόστιμο ίσο με το τριπλάσιο έως δεκαπλάσιο των συνολικών αποδοχών και αποζημιώσεων που έλαβε το μέλος της Ε.Ε.Τ.Τ. κατά τη διάρκεια της θητείας του, το οποίο βεβαιώνεται και εισπράττεται ως δημόσιο έσοδο κατά τις διατάξεις περί ΚΕΔΕ, όπως ισχύει.
9. Οι δημόσιοι λειτουργοί, δημόσιοι υπάλληλοι, υπάλληλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου που εποπτεύονται από το κράτος ή δικηγόροι με έμμισθη εντολή, εφόσον διορίζονται μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ., μπορούν να απαλλάσσονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού από τα άλλα υπηρεσιακά τους καθήκοντα για το χρόνο που συμμετέχουν στην Ε.Ε.Τ.Τ., λαμβάνοντας το σύνολο των αποδοχών της οργανικής τους θέσης, με τις προϋποθέσεις καταβολής τους, σε βάρος του προϋπολογισμού της Ε.Ε.Τ.Τ.. Οι ρυθμίσεις του προηγούμενου εδαφίου δεν ισχύουν για τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. που είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Ο χρόνος αυτός, για όλα τα παραπάνω μέλη, λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για κάθε μισθολογική ή άλλη μεταβολή, σε καμία δε περίπτωση η συμμετοχή τους δεν μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς την υπηρεσιακή τους κατάσταση ή θέση.
10. Τα μέλη και το προσωπικό της Ε.Ε.Τ.Τ. δεν διώκονται και δεν ενάγονται για γνώμη που διατύπωσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, εκτός αν ενήργησαν εκ δόλου ή παραβίασαν το απόρρητο των πληροφοριών και στοιχείων που περιήλθαν σε γνώση τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 14 του παρόντος νόμου ή παρέβησαν το καθήκον εχεμύθειας του άρθρου 26 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α' 26), όπως ισχύει. Ο Πρόεδρος, οι Αντιπρόεδροι και τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. μπορούν να απολυθούν μόνον εφόσον δεν καλύπτουν, πλέον, τους απαιτούμενους όρους για την εκτέλεση των καθηκόντων τους, όπως αυτοί καθορίζονται επακριβώς στα άρθρα 7, 8, 9 και 12 του παρόντος νόμου. Η απόφαση απόλυσής τους πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένη, επί ποινή
και
ακυρότητας και τους κοινοποιείται, πρέπει δε απαραίτητα να λαμβάνει δημοσιότητα κατά τη χρονική στιγμή της απόλυσής τους. Ομοίως, οι ίδιοι δικαιούνται να ζητήσουν τη δημοσίευσή της, σε περίπτωση που αυτό δεν θα συνέβαινε διαφορετικά.
Άρθρο 9
Ασυμβίβαστα των μελών της Ε.Ε.Τ.Τ.
2. Ειδικότερα εκπίπτει από την ιδιότητα του μέλους της Ε.Ε.Τ.Τ. όποιος, μετά το διορισμό του: α) Καταδικαστεί με αμετάκλητη δικαστική απόφαση για αδίκημα, που συνεπάγεται κώλυμα διορισμού ή έκπτωση δημοσίου υπαλλήλου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα. β) Καταστεί εταίρος, μέτοχος, μέλος διοικητικού συμβουλίου, διαχειριστής, υπάλληλος, σύμβουλος, μελετητής ατομικής ή άλλης επιχείρησης, η οποία δραστηριοποιείται στους τομείς των ταχυδρομικών υπηρεσιών, των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, της πληροφορικής ή της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Αν τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. αποκτήσουν εταιρικά μερίδια ή μετοχές των ανωτέρω επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια της θητείας τους από κληρονομική διαδοχή, υποχρεούνται να απέχουν από την ενάσκηση των δικαιωμάτων συμμετοχής και ψήφου στα όργανα διοίκησης, διαχείρισης και ελέγχου των εν λόγω επιχειρήσεων, μέχρι το χρόνο λήξης της θητείας τους. Η ίδια υποχρέωση ισχύει και για τους συζύγους και τα τέκνα τους. γ) Προβαίνει σε πράξεις, αναλαμβάνει εργασία ή έργο ή αποκτά άλλη ιδιότητα που, κατά την κρίση της Ε.Ε.Τ.Τ., δεν συμβιβάζεται με τα καθήκοντα του ως μέλους της Ε.Ε.Τ.Τ..
3. Η έκπτωση των μελών της Ε.Ε.Τ.Τ. συνεπεία αμετάκλητης καταδικαστικής απόφασης, σύμφωνα με το εδάφιο α' της παραγράφου 2, καθώς και η αποδοχή της παραίτησης τους γίνεται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Στη διαπίστωση των υπόλοιπων κωλυμάτων και ασυμβιβάστων του παρόντος άρθρου προβαίνει η Ε.Ε.Τ.Τ. χωρίς τη συμμετοχή του μέλους στο πρόσωπο του οποίου συντρέχει το ασυμβίβαστο. Η Ε.Ε.Τ.Τ. αποφασίζει ύστερα από ακρόαση του εν λόγω μέλους. Τη διαδικασία κινεί ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ή ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Τ.Τ.. Την απόφαση της Ε.Ε.Τ.Τ. μπορεί να προσβάλει ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου, που προβλέπεται στο άρθρο 10, το μέλος της Ε.Ε.Τ.Τ. για το οποίο εκδόθηκε η απόφαση και ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Άρθρο 10
Πειθαρχική διαδικασία
- 6,
2. Το πειθαρχικό συμβούλιο αποτελείται από έναν Σύμβουλο Επικρατείας, έναν Αρεοπαγίτη και τρεις Καθηγητές Α.Ε.Ι. με γνωστικό αντικείμενο τους τομείς των τηλεπικοινωνιών, της ηλεκτρονικής ή του δημοσίου, εμπορικού ή ενωσιακού δικαίου, η δε θητεία τους είναι τριε- τής. Καθήκοντα Προέδρου ασκεί ο αρχαιότερος των δικαστικών λειτουργών. Για τα μέλη του συμβουλίου που είναι δικαστικοί λειτουργοί απαιτείται απόφαση του οικείου ανώτατου δικαστικού συμβουλίου. Χρέη γραμματέα του συμβουλίου εκτελεί υπάλληλος του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ο Πρόεδρος, τα μέλη και ο γραμματέας του συμβουλίου ορίζονται με ισάριθμους αναπληρωτές.
3. Το συμβούλιο συγκροτείται με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στην οποία καθορίζεται και η αμοιβή του Προέδρου, των μελών και του γραμματέα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 4024/2011. Η απόφαση εκδίδεται εντός εξήντα (60) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
4. Το συμβούλιο συνεδριάζει κατά τις επόμενες παραγράφους του παρόντος, με την παρουσία τεσσάρων τουλάχιστον μελών, μεταξύ των οποίων οπωσδήποτε ο πρόεδρος ή ο αναπληρωτής του, και αποφασίζει με απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του προέδρου. Αν υπάρχουν περισσότερες από δύο γνώμες, οι ακολουθούντες την ασθενέστερη οφείλουν να προσχωρήσουν σε μία από τις επικρατέστερες. Το πειθαρχικό συμβούλιο αποφασίζει σε πρώτο και τελευταίο βαθμό την απαλλαγή ή την παύση του μέλους.
5. Ως πειθαρχικά παραπτώματα θεωρούνται: α) η, κατά την άσκηση των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων, παράβαση του παρόντος νόμου και της κείμενης νομοθεσίας ιδίως δε σε θέματα παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομείων, συναφών ευκολιών και συναφών υπηρεσιών, β) η αποδεδειγμένη πλημμέλεια περί την εκτέλεση των καθηκόντων και υποχρεώσεων, γ) η παραβίαση της αρχής της αμεροληψίας, δ) η απόκτηση οικονομικού οφέλους ή ανταλλάγματος προς όφελος του ιδίου του μέλους ή τρίτου προσώπου κατά την άσκηση των καθηκόντων του ή εξ αφορμής αυτών. Οι επιβαλλόμενες από το πειθαρχικό συμβούλιο ποινές είναι: α) έγγραφη επίπληξη και β) οριστική παύση.
6. Σε περίπτωση εκδόσεως εντός διετίας δύο πειθαρχικών αποφάσεων για επίπληξη στο αυτό μέλος της Ε.Ε.Τ.Τ. για ίδιο ή διαφορετικό πειθαρχικό παράπτωμα, το μέλος εκπίπτει της θέσεώς του.
7. Η διαπιστωθείσα, δια αποφάσεως του πειθαρχικού συμβουλίου, παράβαση των άρθρων 7, 8 και 9 συνεπάγεται την οριστική παύση και έκπτωση από θέση του μέλους της Ε.Ε.Τ.Τ..
8. Το πειθαρχικό συμβούλιο, επιλαμβάνεται της διαδικασίας κατόπιν έγγραφης ανακοίνωσης Δημόσιας Αρχής ή του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ή από την Ε.Ε.Τ.Τ. χωρίς τη συμμετοχή του ελεγχόμενου μέλους. Ο Πρόεδρος του πειθαρχικού συμβουλίου υπο- χρεούται να καλέσει σε προηγούμενη ακρόαση και παροχή έγγραφων εξηγήσεων το μέλος, με κλήση στην οποία γνωστοποιούνται οι αιτιάσεις, η οποία επιδίδεται σε αυτό με δικαστικό επιμελητή. Στην κλήση αναφέρεται η ημερομηνία παρουσίας του μέλους ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου, η οποία δεν μπορεί να είναι συντομότερη των δέκα (10) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία επίδοσης σε αυτόν της κλήσεως. Προ της ακροάσεως και της παροχής έγγραφων εξηγήσεων, κατά την ορισθείσα
-4-
ημερομηνία, το μέλος δικαιούται να λάβει γνώση του μέχρι τούδε σχηματισθέντος πειθαρχικού φακέλου.
9. Το πειθαρχικό συμβούλιο συνέρχεται κατά την οριζόμενη ημερομηνία, κατά την οποία το μέλος καταθέτει ενώπιον του συμβουλίου τις έγγραφες εξηγήσεις του, δίδει τις απαιτούμενες διευκρινίσεις, δέχεται ερωτήσεις και εν γένει διευκολύνει το έργο του πειθαρχικού συμβουλίου για τη διαλεύκανση της υποθέσεως. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, το πειθαρχικό συμβούλιο διασκέπτεται και εκδίδει απόφαση, σύμφωνα με την οποία είτε: α) κρίνονται ικανοποιητικές και επαρκείς οι εξηγήσεις και παύει οποιαδήποτε περαιτέρω διαδικασία, β) εντέλλει τον Πρόεδρο σε σύνταξη έκθεσης πειθαρχικού παραπτώματος στο οποίο αναφέρονται τα πραγματικά περιστατικά, το κατά την παράγραφο 5 πειθαρχικό παράπτωμα και ορίζεται ημέρα και ώρα συνεδριάσεως του πειθαρχικού συμβουλίου για τη συζήτηση της υποθέσεως, στην οποία καλείται να παραστεί ο εγκαλούμενος, εφόσον δε, το επιθυμεί και μετά πληρεξουσίου δικηγόρου. Στις ανωτέρω α' και β' περιπτώσεις, επιδίδεται απόφαση με δικαστικό επιμελητή προς το μέλος της Ε.Ε.Τ.Τ.. Οι κατά τα ανωτέρω επιδόσεις των παραγράφων 8 και 9 δύνανται να γίνουν νομίμως και στην έδρα της Ε.Ε.Τ.Τ..
10. Το πειθαρχικό συμβούλιο, για την περίπτωση β' του εδαφίου β' της παραγράφου 9, κατά την προσδιορισθείσα ημέρα, δύναται κατά την κρίση του και να εξετάσει ή επανεξετάσει μάρτυρες, μετά δε την προφορική ενώπιόν του απολογία του εγκαλουμένου ή σε περίπτωση μη εμφανίσεώς του, μετά τη διαπίστωση της νομίμου κλητεύσεως αυτού, εκδίδει παραχρήμα την απόφασή του, αν κρίνει αναγκαίο, να διατάξει τη συμπλήρωση της έκθεσης πειθαρχικού παραπτώματος και επανάληψη της συζητήσεως. Στην περίπτωση αυτή καλείται με νέα κλήση ο εγκαλούμενος στην οποία ορίζεται νέα ημέρα και ώρα συζητήσεως, η οποία επιδίδεται σύμφωνα με την παράγραφο 8. Η επίδοση αυτή μπορεί να παραληφθεί, εφόσον ο διωκόμενος ήταν παρών και του γνωστοποιείται η νέα ημερομηνία συζητήσεως. Το πειθαρχικό συμβούλιο δύναται επίσης άπαξ να αναβάλει τη λήψη αποφάσεως, προκειμένου ενώπιόν του να εξετάσει ή επανεξετάσει μάρτυρες, ορίζοντας για το λόγο αυτόν νέα ημερομηνία συζήτησης της υποθέσεως. Στην περίπτωση αυτή, κλήση του εγκαλούμενου απαιτείται μόνο εάν αυτός ήταν απών. Οι μάρτυρες προσέρχονται με επιμέλεια των ενδιαφερομένων. Η μη προσέλευση των μαρτύρων δεν κωλύει τη λήψη αποφάσεως.
11. Η απόφαση, ειδικώς αιτιολογημένη συντάσσεται εγγράφως, κατά, δε τη διαδικασία, ενώπιον του Συμβουλίου τηρούνται συνοπτικά πρακτικά.
12. Οι αποφάσεις του πειθαρχικού συμβουλίου είναι άμεσα εκτελεστές, κοινοποιούνται δε αμελλητί με επιμέλεια του Προέδρου αυτού στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προς εκτέλεσή τους.
13. Η πειθαρχική διαδικασία είναι αυτοτελής και ανεξάρτητη. Η ποινική δίκη δεν αναστέλλει την πειθαρχική διαδικασία, δύναται όμως το πειθαρχικό συμβούλιο δι' αποφάσεώς του, να διατάξει για εξαιρετικούς λόγους την αναστολή της πειθαρχικής διαδικασίας μέχρι πέρατος της ποινικής δίκης. Πραγματικά γεγονότα, όπως η ύπαρξη ή ανυπαρξία αυτών, τα οποία διαπιστώθηκαν δια τελεσιδίκου αποφάσεως ποινικού δικαστηρίου, λαμβάνονται υπόψη στην πειθαρχική διαδικασία, ουδόλως όμως κωλύεται εντεύθεν το πειθαρχικό συμβούλιο να εκδώσει απόφαση διαφορετική της ποινικής. Σε
- 8 -
8
περίπτωση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης ποινικού δικαστηρίου για αδίκημα σχετιζόμενο με παραβάσεις των άρθρων 7, 8 και 9 του ν. 4070/2012 ή για αδίκημα που συνεπάγεται κώλυμα διορισμού ή έκπτωση δημοσίου υπαλλήλου, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3528/2007, εκδίδεται απόφαση του πειθαρχικού συμβουλίου με την οποία διαπιστώνεται η οριστική παύση του μέλους, εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από τη δημοσίευση της αμετάκλητης δικαστικής απόφασης.
14. Τα πειθαρχικά παραπτώματα, παραγράφονται μετά την πενταετία από της τελέσεως αυτών, πάσα όμως πράξη πειθαρχικής διαδικασίας, ως και η κλήση για ακρόαση και για έγγραφες εξηγήσεις και κάθε πράξη ποινικής διώξεως, διακόπτει την παραγραφή. Σε κάθε περίπτωση, η προς παραγραφή προθεσμία ουδέποτε δύναται να υπερβεί τα πέντε (5) έτη από της τελέσεως της πράξεως, πλην της περιπτώσεως κατά την οποία διετάχθη η αναστολή της πειθαρχικής διαδικασίας οπότε και ο χρόνος της παραγραφής του πειθαρχικού παραπτώματος δεν συμπληρώνεται προ της παρόδου έτους από της τελεσιδικίας της αποφάσεως του Ποινικού Δικαστηρίου.
15. Οι διατάξεις των ανωτέρω παραγράφων είναι ειδικές και κατισχύουν κάθε άλλης, γενικής ή ειδικής, ερμηνεύονται δε στενά υπό το πρίσμα του επιδιωκόμενου σκοπού του παρόντος και της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος που κυρίως καλείται να υπηρετήσει η Ε.Ε.Τ.Τ..
16. Μέλος της Ε.Ε.Τ.Τ. που, σε αντίθεση με τον παρόντα νόμο και την κείμενη νομοθεσία, εκ προθέσεως γνωστοποιεί, κατά παράβαση του απορρήτου και της εμπιστευτικότητας πληροφορίες, των οποίων λαμβάνει γνώση ως εκ της θέσεως και της υπηρεσίας του και επιτρέπει σε τρίτο να λάβει γνώση αυτών, διαπράττει ειδικό ποινικό αδίκημα και τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ έως εξήντα χιλιάδες (60.000) ευρώ. Αν όμως τέλεσε την πράξη με σκοπό να προσπορίσει στον εαυτό του ή σε άλλον αθέμιτο όφελος ή να βλάψει άλλον, επιβάλλεται κάθειρξη. Αν η πράξη του πρώτου εδαφίου τελέστηκε από αμέλεια, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών και χρηματική ποινή.
Ν. 4339/2015: Αδειοδότηση ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής, Ε.Ε.Τ.Τ. κλπ διατάξεις
Άρθρο 16
Σύσταση - Σκοπός - Λειτουργία
2. Η Εταιρία διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος, του ν. 3429/2005 (Α' 314) και συμπληρωματικά από τον κ.ν. 2190/1920, όπως ισχύει. Το ιδρυτικό καταστατικό της εγκρίνεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, του Υπουργού Επικρατείας αρμοδίου για θέματα Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Διέπεται δε αυτό, για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται στο παρόν κεφάλαιο ή δεν
-8-
ρυθμίζονται κατά διάφορο τρόπο σε αυτό, από τις διατάξεις του κ.ν. 2190/1920, όπως κάθε φορά ισχύει.
6. Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας ανέρχεται σε επτά εκατομμύρια (7.000.000) ευρώ. Το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο για το οποίο εκδίδεται μία ονομαστική και αναπαλλοτρίωτη μετοχή. Πόροι της Εταιρίας είναι: α. έσοδα από τη δραστηριότητά της και την εκπλήρωση των σκοπών της και β. έσοδα από άλλες πηγές.
7. Όργανα διοίκησης της εταιρίας είναι το επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο και ο Διευθύνων Σύμβουλος. Η αποζημίωση, αντιμισθία, οι όροι απασχόλησης, καθηκόντων, ανάκλησης κ.λπ. των μελών του Δ.Σ. και του διευθύνοντα συμβούλου, που διορίζονται ή εκλέγονται σύμφωνα με τις παρακάτω παραγράφους, καθορίζονται με την κοινή απόφαση διορισμού τους από τον Υπουργό Οικονομικών, τον Υπουργό Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ραδιοτηλεόρασης και τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι αρμόδιο να αποφασίζει για κάθε θέμα που αφορά στη διοίκηση της εταιρίας, στη διαχείριση της περιουσίας της, στην εκπροσώπηση της εταιρίας και γενικά στην επιδίωξη του σκοπού της, εκτός των θεμάτων που ανάγονται στις αποκλειστικές αρμοδιότητες της γενικής συνέλευσης. Το Δ.Σ. εκλέγει μεταξύ των μελών του που προέρχονται από το Δημόσιο τον Πρόεδρο. Επίσης, το Δ.Σ. εκλέγει μεταξύ των μελών του που προέρχονται από το Δημόσιο, για πενταετή θητεία, τον διευθύνοντα σύμβουλο και τον ανακαλεί για σπουδαίο λόγο με την ίδια διαδικασία. Το Δ. Σ. είναι επταμελές και εκλέγεται για πενταετή θητεία εκτός από την πρώτη θητεία που παρατείνεται μέχρι την πρώτη γενική συνέλευση και η οποία δεν μπορεί να υπερβεί την εξαετία. Το Δ.Σ. αποτελείται από:
α. πέντε (5) εκπροσώπους του Δημοσίου, με ισάριθμους αναπληρωτές, που ορίζονται από τη γενική συνέλευση των μετόχων της παραγράφου 10 του παρόντος ως εξής: ένα (1) μέλος με τον αναπληρωτή του, ορίζεται από τον Υπουργό Οικονομικών, δύο (2) μέλη με τους αναπληρωτές, ορίζονται από τον Υπουργό Επικρατείας αρμόδιο σε θέματα ραδιοτηλεόρασης και δύο (2) μέλη με τον αναπληρωτές τους, από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και
β. δύο (2) εκπροσώπους των εργαζομένων στην εταιρία, με ισάριθμους αναπληρωτές, που ορίζονται ως κατωτέρω.
Τα μέλη του Δ. Σ. θα πρέπει να είναι άτομα εγνωσμένης ικανότητας και επιστημονικής κατάρτισης, καθώς και με πείρα και ικανότητα ή ειδικές γνώσεις για τη διοίκηση και οργάνωση επιχειρήσεων και κατά προτίμηση του αντικειμένου της εταιρίας. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και οι δύο αναπληρωματικοί τους εκλέγονται με άμεση καθολική ψηφοφορία και με το σύστημα της απλής αναλογικής. Η μη υπόδειξη των εκπροσώπων αυτών δεν παρακωλύει τη λειτουργία του Δ.Σ., οι αποφάσεις του οποίου λαμβάνονται με απαρτία τριών (3) μελών.
Τα μέλη του Δ.Σ. ανακαλούνται με την ίδια διαδικασία που ορίστηκαν, οποτεδήποτε και αζημίως για την εταιρία. Σε περίπτωση ανάκλησης, θανάτου, παραίτησης ή αποχώρησης για οποιονδήποτε λόγο μέλους του Δ.Σ. πριν από τη λήξη της θητείας του, το διοικητικό συμβούλιο, εφόσον υπάρχουν
- Jo –
τουλάχιστον τέσσερα (4) μέλη, συμπληρώνει τον αριθμό των μελών του από τους αναπληρωματικούς της αντίστοιχης κατηγορίας και κατά τη σειρά με την οποία εκλέχθηκαν ή ορίστηκαν μέχρι την επόμενη γενική συνέλευση. Η μη επικύρωση της εκλογής δεν επηρεάζει το κύρος των αποφάσεων του Δ.Σ.. Τα μέλη του Δ.Σ., που προέρχονται από το προσωπικό της εταιρίας κατά τη διάρκεια της θητείας τους σε αυτό, θεωρούνται σε διατεταγμένη υπηρεσία και λαμβάνουν τις αποδοχές της υπηρεσιακής θέσης τους και την αποζημίωση του εδαφίου β' της παρούσας παραγράφου.
10. Η γενική συνέλευση αποτελείται από: α) τον Υπουργό Οικονομικών, β) τον Υπουργό Επικρατείας αρμόδιο σε θέματα ραδιοτηλεόρασης και γ) τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, είναι το ανώτατο όργανό της Εταιρίας και δικαιούται να αποφασίζει για κάθε υπόθεση που αφορά στην εταιρία. Η γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας συγκαλείται από το διοικητικό συμβούλιο και συνέρχεται κανονικά στην έδρα της εταιρίας τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, πάντοτε μέσα στους πρώτους έξι (6) μήνες από τη λήξη κάθε εταιρικής χρήσης. Το διοικητικό συμβούλιο δύναται να συγκαλέσει τη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας σε έκτακτη συνεδρίαση, αν το κρίνει σκόπιμο. Στη Γενική Συνέλευση οι Υπουργοί παρίστανται αυτοπροσώπως ή δια του νομίμου εκπροσώπου τους και οι αποφάσεις της γενικής συνέλευσης λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία. Η Γενική Συνέλευση έχει τις αρμοδιότητες Γενικής Συνέλευσης Ανώνυμης Εταιρίας, εκτός από εκείνες που ανατίθενται σε άλλα όργανα της εταιρίας από το καταστατικό της εταιρίας και την ισχύουσα νομοθεσία.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης στο σχέδιο νόμου με τίτλο: 4 DeL6eIS στο σχέδιο νόμου με τίτλο
αιων εισφορών κι άλλες διατάξεις
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο .......... Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4070/2012
1. α) Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4070/2012 αντικαθίσταται ως εξής: «Η Ε.Ε.Τ.Τ. είναι ανεξάρτητη διοικητική αρχή με έδρα την Αθήνα, απολαμβάνει πλήρη διοικητική και οικονομική αυτοτέ λεια, ενεργεί ανεξάρτητα και δεν ζητά ούτε λαμβάνει οδηγίες από κανέναν άλλον φορέα σε σχέση με την εκτέλεση των καθηκόντων που της ανατίθενται.». β) Στο τέλος του τρίτου εδαφίου της παρ. 1 προστίθεται η φράση «και δεσμεύονται μόνο από το νόμο και τη συνείδησή τους». γ) Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 1 διαγράφεται.
2. Στις παρ. 3, 4, 6, 8 και 9 του άρθρου 6 του ν. 4070/2012 η φράση «Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης».
3. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 4070/2012 αντικαθίσταται ως εξής: «Οι κανονιστικές αποφάσεις της Ε.Ε.Τ.Τ. γνωστοποιούνται στον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.».
4. α) Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 6 του ν. 4070/2012 μετά τις λέξεις «επιχειρηματική ή μη,» προστίθενται οι λέξεις «ή να αναλαμβάνουν εργασία ή έργο». β) Στο τέλος της παρ. 7 του άρθρου 6 του ν. 4070/2012 προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια: «Η ιδιότητα του Προέδρου, του Αντιπροέδρου και του μέλους (τακτικού ή αναπληρωματικού) της Ε.Ε.Τ.Τ. είναι ασυμβίβαστη με την εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι β' βαθμού συγγένεια ή συζυγική σχέση με πρόσωπο που κατέχει το βουλευτικό αξίωμα ή είναι βουλευτής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ή είναι μέλος της Κυβέρνησης. Το ασυμβίβαστο αυτό ισχύει καθ' όλη τη διάρκεια της θητείας. Η διαπίστωση του ανωτέρω ασυμβίβαστου συνεπάγεται την αυτοδίκαιη έκπτωση από τη θέση του Προέδρου, του Αντιπροέδρου ή του μέλους, αντίστοιχα. Το ανωτέρω ασυμβίβαστο αρχίζει να ισχύει από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και δεν καταλαμβάνει τα ήδη υπηρετούντα μέλη».
5. Στο τρίτο εδάφιο της παρ. 8 του άρθρου 6 του ν. 4070/2012 διαγράφονται οι λέξεις «τριπλάσιο έως».
-12 -
6. Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 10 του άρθρου 6 του ν. 4070/2012 προστίθεται η λέξη «και» πριν από τον αριθμό «9» και διαγράφονται η λέξη και ο αριθμός «και 12».
7. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Άρθρο .......... Τροποποίηση του άρθρου 9 του ν. 4070/2012
1. α) Στο τέλος της περ. α της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 4070/2012 προστίθενται οι λέξεις «ή για αδίκημα σχετιζόμενο με παραβάσεις των άρθρων 7, 8 και 9 του παρόντος». β) Η περ. γ της παρ. 2 καταργείται.
2. α) Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4070/2012 οι λέξεις «Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.». β) Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4070/2012 μετά τις λέξεις «του παρόντος άρθρου» προστίθενται οι λέξεις και οι αριθμοί «και του άρθρου 6 παρ. 7». γ) Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4070/2012 αντικαθίσταται ως εξής: «Η ως άνω απόφαση της Ε.Ε.Τ.Τ. υπόκειται σε προσφυγή ενώπιον του Συμβουλίου Επικρατείας κατά τα άρθρα 41 έως 44 του π.δ. 18/1989 (Α' 8).».
3. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Άρθρο ......... Τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 4070/2012
1. α) Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 4070/2012 οι λέξεις «τους τομείς των τηλεπικοινωνιών, της ηλεκτρονικής ή του δημοσίου, εμπορικού ή ενωσιακού δικαίου» αντικαθίστανται από τις λέξεις «τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες ή το δίκαιο». β) Το τρίτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 4070/2012 διαγράφεται.
2. α) Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 4070/2012 αντικαθίστανται οι λέξεις: «Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» από τις λέξεις «Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης». β) Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 4070/2012 αντικαθίσταται ως εξής: «Για τα μέλη του Συμβουλίου που είναι δικαστικοί λειτουργοί απαιτείται απόφαση του οικείου Ανώτατου Δικαστικού Συμβουλίου».
3. α) Το τρίτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 4070/2012 διαγράφεται. β) Στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 4070/2012 οι λέξεις «παύση του μέλους» αντικαθίστανται από τις λέξεις «επιβολή πειθαρχικής ποινής στο μέλος».
-23 -
4. Οι παρ. 5 και 6 του άρθρου 10 του ν. 4070/2012 αντικαθίστανται ως εξής:
«5. Ως πειθαρχικά παραπτώματα θεωρούνται: α) η σοβαρή πλημμέλεια κατά την άσκηση των καθηκόντων του μέλους, β) η ανάρμοστη συμπεριφορά σε σχέση με το κύρος και το σκοπό της Ε.Ε.Τ.Τ. ως Εθνικής Ρυθμιστικής Αρχής, γ) η παραβίαση της αρχής της αμεροληψίας, δ) η παράβαση της υποχρέωσης εμπιστευτικότητας και εχεμύθειας. Τα παραπά τιμωρούνται πειθαρχικά αν έχουν τελεστεί με δόλο ή αμέλεια, εκτός της περίπτωσης ιδιαίτερα ελαφράς αμέλειας. Οι επιβαλλόμενες από το Πειθαρχικό Συμβούλιο ποινές είναι: α) έγγραφη επίπληξη, β) πρόστιμο έως τις αποδοχές δώδεκα (12) μηνών και γ) προσωρινή παύση έως τριών (3) μηνών. 6. Σε περίπτωση εκδόσεως εντός διετίας δύο (2) πειθαρχικών αποφάσεων σε μέλος της Ε.Ε.Τ.Τ. για το ίδιο πειθαρχικό παράπτωμα, επιβάλλεται η ποινή της προσωρινής παύσης».
5. Η παρ. 7 του άρθρου 10 του ν. 4070/2012 καταργείται.
6. Οι παρ. 8, 9, 10, 11, 12, 13 και 14 του άρθρου 10 του ν. 4070/2012 αντικαθίστανται και αναριθμούνται αντίστοιχα ως εξής:
«7. Την πειθαρχική διαδικασία ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου κινεί το Υπουργικό Συμβούλιο ύστερα από πρόταση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης για τον Πρόεδρο, τους Αντιπροέδρους και τα μέλη της, ή η Ε.Ε.Τ.Τ. χωρίς τη συμμετοχή του ελεγχόμενου μέλους. Ο Πρόεδρος του Πειθαρχικού Συμβουλίου, υποχρεούται να καλέσει το ελεγχόμενο μέλος σε προηγούμενη ακρόαση και παροχή έγγραφων εξηγήσεων, με κλήση η οποία αναφέρει με ακρίβεια το αποδιδόμενο παράπτωμα και τα πραγματικά περιστατικά που το στοιχειοθετούν και επιδίδεται σε αυτό με δικαστικό επιμελητή. Στην κλήση αναφέρεται η ημερομηνία ακρόασης του μέλους ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου, η οποία δεν μπορεί να είναι συντομότερη των δέκα (10) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία επίδοσης σε αυτόν της κλήσεως. Προ της ακροάσεως και της παροχής έγγραφων εξηγήσεων, το
ύται να λάβει γνώση του φακέλου της υπόθεσης και να λάβει αντίγραφο αυτού. Το πειθαρχικά διωκόμενο μέλος δικαιούται να παρίσταται με δικηγόρο της επιλογής
8. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο συνέρχεται κατά την οριζόμενη ημερομηνία ακρόασης, κατά την οποία το μέλος υποβάλλει ενώπιον του Συμβουλίου τις έγγραφες εξηγήσεις του, δίδει τις απαιτούμενες διευκρινίσεις, δέχεται ερωτήσεις και εν γένει διευκολύνει το έργο του Πειθαρχικού Συμβουλίου για τη διαλεύκανση της υποθέσεως. Μετά την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας, το Πειθαρχικό Συμβούλιο διασκέπτεται και εκδίδει απόφαση, σύμφωνα με την οποία είτε: α) κρίνονται ικανοποιητικές και επαρκείς οι εξηγήσεις του μέλους και παύει την πειθαρχική διαδικασία, β) δίδει εντολή στον Πρόεδρο να συντάξει έκθεση πειθαρχικού παραπτώματος, στην οποία αναφέρονται τα πραγματικά περιστατικά και το κατά την παρ. 5 πειθαρχικό παράπτωμα και ορίζεται ημέρα και ώρα συνεδριάσεως του Πειθαρχικού Συμβουλίου για τη συζήτηση της υποθέσεως, στην οποία καλείται να παραστεί το διωκόμενο μέλος, εφόσον το επιθυμεί και με πληρεξούσιο δικηγόρο. Στις περιπτώσεις α' και β', η απόφαση επιδίδεται με δικαστικό επιμελητή προς το μέλος της Ε.Ε.Τ.Τ.
- 14 -
9. Σε περίπτωση άσκησης πειθαρχικής δίωξης με απόφαση της περίπτωσης β' του εδαφίου β' της προηγούμενης παραγράφου, κατά την ορισθείσα ημέρα συνεδρίασης, το Πειθαρχικό Συμβούλιο δύναται κατά την κρίση του να εξετάσει ή επανεξετάσει μάρτυρες, προφορική ενώπιόν του απολογία του διωκόμενου μέλους ή σε περίπτωση μη εμφανίσεώς του, μετά τη διαπίστωση της νόμιμης κλητεύσεως αυτού, εκδίδει αμέσως την απόφασή του. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο δύναται, αν το κρίνει αναγκαίο, να διατάξει τη συμπλήρωση της έκθεσης πειθαρχικού παραπτώματος και επανάληψη της συζητήσεως. Στην περίπτωση αυτή καλείται με νέα κλήση το διωκόμενο μέλος, στην οποία ορίζεται νέα ημέρα και ώρα συζητήσεως, η οποία επιδίδεται σύμφωνα με την παράγραφο 7. Η επίδοση αυτή μπορεί να παραληφθεί, εφόσον ο διωκόμενος ήταν παρών κατά την πρώτη συζήτηση και του γνωστοποιήθηκε η νέα ημερομηνία συζητήσεως. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο δύναται επίσης άπαξ να αναβάλει τη λήψη αποφάσεως, προκειμένω να εξετάσει ή επανεξετάσει μάρτυρες, ορίζοντας για το λόγο αυτό νέα ημερομηνία συζήτησης της υποθέσεως. Στην περίπτωση αυτή, κλήση του διωκόμενου μέλους απαιτείται μόνο εάν αυτό ήταν απόν. Οι μάρτυρες προσέρχονται με επιμέλεια των ενδιαφερομένων. Η μη προσέλευση των μαρτύρων δεν κωλύει τη λήψη αποφάσεως.
10. Η απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου είναι ειδικώς αιτιολογημένη, συντάσσεται εγγράφως και τηρούνται συνοπτικά πρακτικά των συνεδριάσεων.
11. Οι αποφάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου κοινοποιούνται αμελλητί, με επιμέλεια του Προέδρου αυτού, στον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης. Οι αποφάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου υπόκεινται σε προσφυγή ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά τα άρθρα 41 έως 44 του π.δ. 18/1989 (Α' 8).
12. Η πειθαρχική διαδικασία είναι αυτοτελής και ανεξάρτητη από τυχόν εκκρεμή ποινική δίωξη. Η ποινική δίκη δεν αναστέλλει την πειθαρχική διαδικασία, δύναται όμως το Πειθαρχικό Συμβούλιο να διατάξει για εξαιρετικούς λόγους την αναστολή της πειθαρχικής διαδικασίας την περάτωση της ποινικής δίκης. Πραγματικά γεγονότα, τα οποία διαπιστώθηκαν με αμετάκλητη απόφαση ποινικού δικαστηρίου, λαμβάνονται υπόψη στη πειθαρχική διαδικασία, ουδόλως όμως κωλύεται το Πειθαρχικό Συμβούλιο να εκδώσει απόφαση διαφορετική της ποινικής, με την επιφύλαξη των περιπτώσεων του πρώτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 9.
13. Τα πειθαρχικά παραπτώματα της παραγράφου 5, παραγράφονται μετά πενταετία από την τέλεση αυτών. Πειθαρχικό παράπτωμα που αποτελεί και ποινικό αδίκημα δεν παραγράφεται πριν παραγραφεί το ποινικό αδίκημα. Κάθε πράξη της πειθαρχικής διαδικασίας, καθώς και η κλήση για ακρόαση και για έγγραφες εξηγήσεις, διακόπτει την παραγραφή. Σε κάθε περίπτωση, ο συνολικός χρόνος παραγραφής δεν δύναται να υπερβεί τα επτά (7) έτη από της τελέσεως της πράξεως, πλην της περιπτώσεως κατά την οποία διετάχθη η αναστολή της πειθαρχικής διαδικασίας, οπότε και ο χρόνος της παραγραφής του πειθαρχικού παραπτώματος δεν συμπληρώνεται προ της παρόδου έτους από την ημερομηνία δημοσίευσης της αμετάκλητης αποφάσεως ποινικού δικαστηρίου».
- 1S
7. Στο τέλος της παρ. 15 του άρθρου 10 του ν. 4070/2012 προστίθεται το ακόλουθο εδάφιο: «Οι διατάξεις του Μέρους Ε' του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3528/2007, όπως ισχύουν, εφαρμόζονται αναλογικά στο μέτρο που δεν αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος.» και η παρ. 15 αναριθμείται σε παρ. 14.
8. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 16 του άρθρου 10 του ν. 4070/2012 οι λέξεις «εκ προθέσεως» διαγράφονται, οι λέξεις «επιτρέπει σε τρίτο» αντικαθίστανται από τις λέξεις «αφήνει άλλον» και η παρ. 16 αναριθμείται σε παρ. 15.
9. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Άρθρο ......... Τροποποίηση του άρθρου 16 του ν. 4339/2015
1. Το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρο 16 του ν. 4339/2015 (Α' 133) αντικαθίστανται ως εξής:
«Το ιδρυτικό καταστατικό της εγκρίνεται και τροποποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του μοναδικού μετόχου της εταιρείας του Ελληνικού Δημοσίου, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, και διέπεται, για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται στο παρόν κεφάλαιο ή δεν ρυθμίζονται κατά διάφορο τρόπο σε αυτό, από τις διατάξεις του κ.ν. 2190/1920, όπως ισχύει.».
2. Μετά το δεύτερο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 16 του ν. 4339/2015 προστίθεται το ακόλουθο εδάφιο:
«Το Δημόσιο για την άσκηση των μετοχικών δικαιωμάτων του εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομικών».
3. α) Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 16 ν. 4339/2015 οι λέξεις «με την κοινή απόφαση διορισμού τους από τον Υπουργό Οικονομικών, τον Υπουργό Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ραδιοτηλεόρασης και τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» αντικαθίσταται από τις λέξεις: «με την απόφαση διορισμού τους από τον Υπουργό Οικονομικών
». β) Στο έβδομο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 16 ν. 4339/2015 διαγράφονται οι φράσεις «ως εξής: ένα (1) μέλος με τον αναπληρωτή του, ορίζεται από τον Υπουργό Οικονομικών, δύο (2) μέλη με τους αναπληρωτές, ορίζονται από τον Υπουργό Επικρατείας αρμόδιο σε θέματα ραδιοτηλεόρασης και δύο (2) μέλη με τον αναπληρωτές τους, από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».
4. α) Το πρώτο εδάφιο της παρ. 10 του άρθρου 16 του ν. 4339/2015 αντικαθίστανται ως εξής:
«Η Γενική Συνέλευση του μοναδικού μετόχου, δηλαδή του Ελληνικού Δημοσίου, όπως εκπροσωπείται νόμιμα από τον Υπουργό Οικονομικών, είναι το ανώτατο όργανό της Εταιρίας και δικαιούται να αποφασίζει για κάθε υπόθεση που αφορά σε αυτήν. Οι αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία».
β) Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 10 του άρθρου 16 του ν. 4339/2015 αντικαθίσταται ως εξής: «Στη Γενική Συνέλευση ο Υπουργός παρίσταται αυτοπροσώπως ή
5. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα,Z) Μαρτίου 2018
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Χ
5, Ν. Κι
λ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΝΤΟΝΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Ε ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
1 X
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ νο, 1539 Αριθμ.
| Ειδ. 26. Κατατέθηκε σήμερα στις 92//1OIon ώρα 19.30 ο Καταθέσας
ο Δ/ντής Νομ; Εργου μ. βοηθος 1. Ποικοι) C. βουλιων Γλουναρου.
-
1-
ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
Αριθμ. 63 / 1 / 2018
ΕΚΘΕΣ Η Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (άρθρο 75 παρ. 2 του Συντάγματος)
Επί τροπολογίας στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις».
Α. Με την υπόψη τροπολογία ρυθμίζονται θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης. Ειδικότερα :
1. Τροποποιούνται ορισμένες διατάξεις του ν.4070/2012 και ρυθμίζονται εκ νέου θέματα αναφορικά με την οργάνωση και λειτουργία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.). Συγκεκριμένα, ορίζονται τα εξής:
α. Η Ε.Ε.Τ.Τ. απολαμβάνει πλήρη διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, ενεργεί ανεξάρτητα και δεν ζητά ούτε λαμβάνει οδηγίες από κανέναν άλλον φορέα σε σχέση με την εκτέλεση των καθηκόντων που της ανατίθενται.
β. Επανακαθορίζονται τα ασυμβίβαστα των μελών της Ε.Ε.Τ.Τ. και οι λόγοι έκπτωσης από την ιδιότητα αυτών.
γ. Καταργείται το κατώτατο όριο του προστίμου που επιβάλλεται σε μέλος της Ε.Ε.Τ.Τ. για παραβάσεις του ανωτέρω νόμου (παροχή υπηρεσιών σε εταιρεία ή επιχείρηση επί των υποθέσεων που χειρίστηκε), το οποίο εφεξής ισούται με το δεκαπλάσιο των συνολικών αποδοχών και αποζημιώσεων που έλαβε το μέλος. (Σήμερα, το ποσό του προστίμου κυμαίνεται από το τριπλάσιο έως το δεκαπλάσιο των συνολικών αποδοχών και αποζημιώσεων).
δ. Η απόφαση της Ε.Ε.Τ.Τ., αναφορικά με την έκπτωση μέλους συνεπεία καταδικαστικής απόφασης ή λόγω διαπίστωσης των λοιπών κωλυμάτων και ασυμβιβάστων, υπόκειται σε προσφυγή ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας (άρ. 41 – 44 του π.δ/τος 18/1989).
ε. Επανακαθορίζεται το πλαίσιο πειθαρχικής ευθύνης των μελών της Ε.Ε.Τ.Τ., για παραβάσεις των υποχρεώσεων τους που απορρέουν από τη νομοθεσία για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και τη λειτουργία της ταχυδρομικής αγοράς. Μεταξύ άλλων, θεσπίζονται νέα πειθαρχικά παραπτώματα και πειθαρχικές ποινές, στις οποίες περιλαμβάνεται και πρόστιμο έως τις αποδοχές δώδεκα (12) μηνών. Επίσης, καθορίζεται νέα διαδικασία, την οποία κινεί ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου το Υπουργικό Συμβούλιο κατόπιν πρότασης του Υπουργού Ψηφιακής Πολικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα. Οι
38
αποφάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου υπόκεινται σε προσφυγή ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας (άρ. 41 – 44 του π.δ/τος 18/1989).
2. Τροποποιούνται διατάξεις του άρθρου 16 του ν.4339/2015 σχετικά με το καθεστώς ίδρυσης και λειτουργίας που διέπει την ανώνυμη εταιρεία «ΕΡΤ Δίκτυο Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής - EPTnet ΑΕ», στα εξής, κατά βάση, σημεία :
α. Προβλέπεται ότι, το ιδρυτικό καταστατικό της εν λόγω εταιρείας εγκρίνεται εφεξής με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών αντί με κ.υ.α. που ισχύει σήμερα.
β. Ορίζεται ο Υπουργός Οικονομικών ως το αποκλειστικό όργανο εκπροσώπησης του Δημοσίου για την άσκηση των μετοχικών του δικαιωμάτων επί του μετοχικού κεφαλαίου της προαναφερόμενης εταιρείας.
Β. Από τις προτεινόμενες διατάξεις ενδέχεται να προκύψει αύξηση εσόδων του προϋπολογισμού της Ε.Ε.Τ.Τ. (φορέας της Γενικής Κυβέρνησης), από τον επανακαθορισμό του προστίμου που επιβάλλεται στα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. για συγκεκριμένες παραβάσεις του ν.4070/2012, καθώς και από την πρόβλεψη χρηματικού προστίμου, ως πειθαρχικής ποινής, που ομοίως επιβάλλεται στα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. στις οριζόμενες περιπτώσεις. Το ύψος των εσόδων αυτών εξαρτάται από πραγματικά περιστατικά (αριθμός παραβάσεων, ύψος προστίμων κ.λπ.).
Αθήνα, 1 Μαρτίου 2018
Η Γενική Διευθύντρια κ.α.α.
Χρήστος Γιαννακόπουλος
- 30 -
ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ
ΕΠΙΣΠΕΥΔΟΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ: Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης
ΥΠΗΡΕΣΙΑ: Γραφείο Υπουργού ΨΗΠΤΕ
ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ
ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις τροποποιούνται οι διατάξεις των άρθρων 6, 9 και 10 ν. 4070/2012 (Α' 82) και του άρθρου 16 του ν. 4339/2015.
ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ
Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις των διατάξεων του ν. 4070/2012, που αφορούν στη λειτουργία και στην ανεξαρτησία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) και στο πειθαρχικό δίκαιο σχετικά με μέλη της, είναι αναγκαίες προκειμένου να ενισχυθεί η λειτουργική ανεξαρτησία της Ε.Ε.Τ.Τ. και να επικαιροποιηθεί το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Περαιτέρω, οι προτεινόμενες τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4339/2015 σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ανώνυμης εταιρίας «Δίκτυο Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής - Ε.Ρ.Τ.net Α.Ε.»., είναι αναγκαίες προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία ίδρυσης και λειτουργίας της εταιρείας αυτής.
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ
Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης
ΤΗΡΗΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ
Κατά τη σύνταξη της παρούσας τροπολογίας τηρήθηκαν οι νομοτεχνικές οδηγίες της Κεντρικής Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής (ΚΕ.Ν.Ε) και οι κανόνες καλής νομοθετικής πρακτικής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου