ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΧΟΛΕΒΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ 6 Δεκεμβρίου 2018 ( imerodromos.gr)
Ας ξεκινήσουμε ήρεμα.
Η δημοσιογραφική κάλυψη σε εγκλήματα όπως αυτό της νέας κοπέλας στη Ρόδο δεν είναι εύκολη υπόθεση. Οι συνάδελφοι που καλύπτουν τέτοια γεγονότα και κρατούν την αξιοπρέπεια τους, κάνοντας σοβαρό ρεπορτάζ, είναι άξιοι συγχαρητηρίων.
Ο δημόσιος λόγος (ο όποιος δημόσιος λόγος, ακόμα κι αυτή η ψευδαίσθηση δημοσίου λόγου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης) για τέτοια γεγονότα χρειάζεται προσοχή και σεβασμό.
Και τώρα να μιλήσουμε για τους άλλους, εκείνους που κυριαρχούν, είτε δηλώνουν δημοσιογράφοι, είτε απλά απόλυτοι εκφραστές της αποψάρας τους στον μικρόκοσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ακούστε σκουπίδια, τυμβωρύχοι και «άντρακλες» της ξεφτίλας και του εμετού (της κατηγορίας «ε, θα τα ήθελε κι αυτή»):
Σε επίπεδο «δημοσιογραφικής» κάλυψης έχουμε δει πολλά. Σαν σαρκοφάγα κτήνη «πουλάτε» το θέμα από τη μια συγκινημένοι και από την άλλη αδυνατείτε να κρύψετε το χαμoγελάκι σας για την «επιτυχία» των τηλε-διαδικτυακών σας πορνείων.
Έχετε πιάσει τον φρικτό θάνατο αυτής της κοπέλας και τον κάνατε προϊόν για δημοσιότητα, τηλεθέαση και κλικάκια.
Από τη μια τα προσωπάκια σας (και τα γραπτά σας) «λάμπουν» από …ηθική και από την άλλη τα υπονοούμενα, οι «πληροφορίες» και η κατινιά των ματωμένων μπουγαδόνερών σας ζέχνουν. Από τη μια τα μάτια (και τα κείμενα) σας είναι έτοιμα να δακρύσουν κι από την άλλη δημοσιεύετε ό,τι ακούγεται και στο πιο μικρό στενό της Ρόδου. Παράλληλα, έχετε αλώσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της κοπέλας και αναπαράγετε φωτογραφίες για να συγκινήσετε, να προκαλέσετε, να γίνετε άξιοι τυμβωρύχοι τηλε-διαδικτυακής σκηνοθεσίας.
Αυτή τη φορά, δεν πρόκειται να αφήσουμε απ’ έξω το κάθε σκουπίδι που δημόσια (ακόμα και σε αυτή την ψευδαίσθηση δημοσίου λόγου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης) βγάζει τον εμετό που έχει στο κεφάλι του και τον ξερνάει σε λέξεις. Υποψήφιοι πολιτικάντηδες, τοπικοί «παράγοντες» και οι περιβόητοι «απλοί χρήστες» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο καθένας από αυτούς όλους έχουν την προσωπική τους ευθύνη για την αηδία που κουβαλάνε.
Περισσεύει, λοιπόν, η «αντρίλα» της ξεφτίλας και του «ακούγεται» και του «άγνωστο εάν». Πάνω σε αυτά έχετε χτίσει ολόκληρες άθλιες ιστορίες. Μάλιστα, τα «ακούγεται» και τα «άγνωστο εάν» δεν υπάρχουν μόνο σε αναρτήσεις αλλά και «δημοσιογραφικά» (!) κείμενα. Το περιεχόμενο αναρτήσεων και σχολίων; Από «άγνωστο εάν» η κοπέλα είχε αρχικά δεχθεί να «συνευρεθεί ερωτικά και με τους δύο» (έχετε και τρόπους στις λεξούλες σας!) μέχρι το «ακούγεται» «ότι εκδιδόταν και μάλιστα και με λαθρομετανάστες»!
Τι λέτε και τι γράφετε βρε σκουπίδια; Γονείς, παιδιά, αδέρφια, φίλους δεν έχετε; Δεν ντρέπεστε που υπάρχετε;
Καταλαβαίνετε πόσες φορές μπορεί να (ξανα)σκοτώσει κανείς έναν άνθρωπο με τέτοιους τρόπους, όπως κάνετε με την κοπέλα που δολοφονήθηκε στη Ρόδο;
Ξέρετε με το «ακούγεται» και το «άγνωστο εάν» μπορεί ο καθένας (για τον καθένα) …άνετα να βγάλει το συμπέρασμα πως δεν είναι άνθρωπος αλλά σκουπίδι; Στην προκειμένη περίπτωση (δηλαδή εάν είστε εσείς άνθρωποι ή σκουπίδια) δεν υπάρχει αμφιβολία. Ούτε «ακούγεται», ούτε είναι «άγνωστο εάν» είστε σκουπίδια. Είστε.
Και κάτι ακόμα για εκείνους που «ρεπόρτερ» και «παρουσιαστές», τοπικής και πανελλαδικής εμβέλειας, που επαναλαμβάνουν «πόσο καλή οικογένεια» είναι η οικογένεια της κοπέλας ή και των φερόμενων δραστών:
Εάν η κοπέλα δεν ήταν από «καλή οικογένεια» θα άλλαζε κάτι στο έγκλημα; Θα άξιζε αυτά που έπαθε;
Εάν οι φερόμενοι ως δράστες ήταν από «κακή οικογένεια» (τι σημαίνει στο μυαλό το δικό σας ούτε που θέλουμε να φανταστούμε) θα ίσχυε κάτι διαφορετικό; Μήπως το σενάριο αυτό δένει με τους εμετικούς ψιθύρους για την ίδια την κοπέλα;
Για το τέλος να μην ξεχάσουμε να σας πούμε ότι σιχαινόμαστε που ζούμε στην ίδια κοινωνία με σας. Τον εκφασισμό σας και τον εμετό της ύπαρξη σας δεν θα τον ανεχτούμε. Ακόμα και το φτύσιμο δεν σας αξίζει. Τι νόημα έχει, άλλωστε, να φτύσεις στα σκουπίδια;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου