ΠΟΣΠΕΡΤ

«΄Οποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά» Ρήγας Βελεστινλής

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020

Μιχάλης Μεσσήνης (Μουσουργός, Ειδικός Μουσικός Παραγωγός ΕΡΤ, π. Διευθυντής Περιφερειακών Σταθμών ΕΡΤ): "Οι διοικήσεις- εντολοδόχοι των κυβερνήσεων, δεν μπορούν να σταθούν και να παράγουν το πραγματικό έργο που έχει ανάγκη η κοινωνία και υποχρέωση η ΕΡΤ"

(η φωτογραφία  είναι απο επίσκεψη του Μ. Μεσσήνη στην ΕΡΤ Πύργου )
"Η ΕΡΤ είναι πάνω από κόμματα και κυβερνήσεις.
 Την στηρίζουν οικονομικά ΟΛΟΙ και ΟΛΟΙ έχουν απαίτηση να ακούν και να βλέπουν ποιοτικές πολιτιστικές εκπομπές και αντικειμενικές ειδήσεις. 
Και η αντικειμενικότητα είναι ανεξάρτητη από την κάθε κυβέρνηση 
 δεν υπάρχει φιλοκυβερνητική αντικειμενικότητα." 

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΙΧΑΛΗ ΜΕΣΣΗΝΗ


Προς 
Όλο το προσωπικό, 
τα στελέχη και 
τους Προϊσταμένους των Περιφερειακών Σταθμών. 

Με την παρούσα θέλω να ευχαριστήσω τους εργαζόμενους των 19 Περιφερειακών Σταθμών για την άψογη συνεργασία που είχαμε, πλην της συγκεκριμένης και γνωστής δημοσιογραφικής Ηπειρο-Θεσσαλικής παρέας, αυτά τα τρία περίπου χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων ήμουν υπεύθυνος για την λειτουργίας τους. Θέλω, επίσης, να ευχαριστήσω την ακούραστη Σταυρούλα για την πολύτιμη βοήθεια που μου προσέφερε. Τέλος ευχαριστώ πολύ όλους τους συναδέλφους που με βοήθησαν και συμπαραστάθηκαν στο έργο μου και ανήκουν σε άλλα Τμήματα,  Διευθύνσεις ή Γενικές Διευθύνσεις της Εταιρείας. Παρά τις ελλείψεις σε προσωπικό, κυρίως στις ειδικότητες ηλεκτρονικών και παραγωγών αλλά και σε τεχνικά μέσα, οι Περιφερειακοί Σταθμοί αποδεικνύουν καθημερινά τη σπουδαιότητα που έχουν για την ΕΡΤ. Θέλω να τονίσω ιδιαίτερα ότι σας αξίζουν τα εύσημα για τους αγώνες σας από την εποχή του μαύρου μέχρι και σήμερα. Πήρατε πάνω σας την υπόθεση να ανοίξει η ΕΡΤ όπως την ονειρευόμαστε,  πλάι στην κοινωνία και μαζί με τους κοινωνικούς τοπικούς θεσμούς να λειτουργήσει μια ΕΡΤ διαφορετική απ’ ότι λειτουργούσε την προηγούμενη περίοδο.  

Οι Περιφερειακοί Σταθμοί -αυτά τα 19 κύτταρα πολιτισμού και ενημέρωσης- είναι η δύναμη της ΕΡΤ. Είναι η φωνή της ΕΡΤ στην Περιφέρεια. Και είναι υποχρέωση της ΕΡΤ να σκύψει με αγάπη στους Περιφερειακούς Σταθμούς και να τους αναπτύξει, να τους εξοπλίσει με τα απαραίτητα τεχνικά μέσα και να τους στελεχώσει με το κατάλληλο  προσωπικό για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στον πολύ δύσκολο και σπουδαίο ρόλο τους: να είναι οι εκπρόσωποι της ΕΡΤ στην Ελληνική Περιφέρεια. Μερικοί δημοσιογράφοι, συντεχνιακά ορμώμενοι, υποστηρίζουν ότι οι Περιφερειακοί Σταθμοί είναι μόνο ενημερωτικοί. 
Οι Περιφερειακοί Σταθμοί είναι 19 μικρές ΕΡΤ. Και η ενημέρωση στην ΕΡΤ είναι ένα κομμάτι του προγράμματος. Πολύ σημαντικό μεν, αλλά δεν παύει να είναι ένα κομμάτι. 
Συνεπώς, εκτός της ενημέρωσης, πρέπει να δοθεί επί πλέον ιδιαίτερο βάρος στον Πολιτισμό, την Ψυχαγωγία, τις Τέχνες, τα Γράμματα, τις Επιστήμες, την Ιστορία, την Αρχαιολογία, την Παράδοση, τα Ήθη και Έθιμα της κάθε περιοχής και όλα όσα συνθέτουν την Ελληνική Φιλοσοφία – εκτός και αν κάποιοι την έχουν απεμπολήσει. Και αυτό δεν γίνεται μόνο με μια αναφορά μέσα από τις ενημερωτικές εκπομπές. Χρειάζονται εξειδικευμένες εκπομπές από εξειδικευμένους ανθρώπους. Και οι άνθρωποι αυτοί είναι ελάχιστοι στους Περιφερειακούς Σταθμούς. Γι’ αυτό επιβάλλεται να προσληφθεί εξειδικευμένο προσωπικό  για να βγουν ακόμη πιο μπροστά οι Σταθμοί και να αποτελέσουν την εμπροσθοφυλακή της Εταιρείας στην Περιφέρεια. 

Η νέα Διοίκηση, ακολουθώντας τις επιταγές της Κυβέρνησης, με το  Οργανόγραμμα που παρήγγειλε, βάσει του οποίου καταργείται η ιστορική Γενική Διεύθυνση Ραδιοφωνίας και τα ιμάτιά της διασκορπίζονται, δείχνει ότι δεν γνωρίζει ιστορία. Και όποιος δεν γνωρίζει ιστορία –δηλαδή το παρελθόν του- καθίσταται επικίνδυνος για το παρόν και το  μέλλον. 

Ευθύνες καταλογίζω και στην προηγούμενη Κυβέρνηση του Σύριζα που δεν άνοιξε την ΕΡΤ με τον Νόμο που έκλεισε, όπως έπρεπε και είχε υποσχεθεί, αλλά την στρίμωξε στον ιδρυτικό Νόμο του  μορφώματος της ΝΕΡΙΤ και έτσι δεν κατοχύρωσε θεσμικά και διαχρονικά όλες τις βασικές δομές και τις λειτουργίες. 
Επίσης, αν και μπορούσε, δεν κατοχύρωσε την ανεξαρτησία της ΕΡΤ από την εκάστοτε εξουσία όπως επίμονα ζητούσαμε όλοι μαζί με τους συνδικαλιστικούς μας εκπροσώπους. 

Οι διοικήσεις- εντολοδόχοι των κυβερνήσεων, όπως αυτή, δεν μπορούν να σταθούν και να παράγουν το πραγματικό έργο που έχει ανάγκη η κοινωνία και υποχρέωση η Εταιρεία, αφού κάτι που χτίζει ο ένας το γκρεμίζει ο άλλος ακολουθώντας ρεβανσιστικές επιλογές και εξυπηρετήσεις. 

Χειροπιαστό παράδειγμα οι αλλαγές που γίνονται αυτή την περίοδο στις θέσεις ευθύνης της Εταιρίας και από τις τελικές επιλογές προκύπτει ότι οι εξεταστές των υποψηφίων, με εντολές άνωθεν, βάζουν πάνω από όλα τα κομματικά κριτήρια. Πως θα μπορούσε, άλλωστε, με αυτή την Κυβέρνηση και αυτή την Διοίκηση να υπάρξουν αντικειμενικά κριτήρια και να μείνουμε σε θέσεις ευθύνης ακόμη και εμείς που αγωνιστήκαμε στην  ERTOpen για να ξανανοίξει η ΕΡΤ, όταν, μερικούς από εμάς, ακόμη και ομάδα του Σύριζα που διοικούσε την ΕΡΤ το  2015 – 2017 μας πολέμησε… 

Με το ίδιο Οργανόγραμμα της νέας Διοίκησης οι Περιφερειακοί Σταθμοί ΔΕΝ είναι 19 αλλά 11. 

Και κανείς δεν γνωρίζει ποια η τύχη των Σταθμών των οποίων η έδρα ΔΕΝ είναι η έδρα της Διοικητικής Περιφέρειας της χώρας και αφορά τους Σταθμούς Βόλου, Ζακύνθου, Καβάλας, Καλαμάτας, Ορεστιάδας, Πύργου,  Φλώρινας και Χανίων. Εξαίρεση αποτελεί ο Σταθμός των Σερρών αφού αν και δεύτερος στην περιφέρειά του (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με πρωτεύουσα την Θεσσαλονίκη) παραμένει αυτόνομος και ανεξάρτητος. 

Και τίθεται το ερώτημα: Γιατί δύο μέτρα και δύο σταθμά? 

Γιατί και οι υπόλοιποι οκτώ δεν μπορούν να παραμείνουν αυτόνομοι και ανεξάρτητοι? 

Αποδεικνύεται, λοιπόν, ότι όλες αυτές οι αλλαγές γίνονται στο πόδι με μελέτες «κατά παραγγελία» και ακολουθούν ένα συγκεκριμένο σχέδιο της Νέας Τάξης Πραγμάτων και των μνημονίων που απαιτεί την συρρίκνωση και την απαξίωση της Εταιρείας συνολικά.

 Ιδίως στους Ρ/Σ που μεταλλάσσονται δυστυχώς σε ανταποκριτικά γραφεία και μόνο για την Τ/Ο.  

Γι΄ αυτό και δεν συμμετείχα στην διαδικασία των υποψηφιοτήτων για τη συνέχιση της θέσης ευθύνης από την οποία υπηρετούσα τους Περιφερειακούς Σταθμούς. 
 Διότι δεν μπορώ να υποστηρίξω αυτό το προδιαγεγραμμένο καταστροφικό σχέδιο που αφορά και τους Περιφερειακούς Σταθμούς. 

Η Διοίκηση αυτή αντί να
αρχίσει από το αυτονόητο και να εξοπλίσει με πομπούς και αναμεταδότες την Ελληνική Επικράτεια για να ακούν και να βλέπουν τον Δημόσιο Ραδιοτηλεοπτικό Φορέα όλοι οι Έλληνες (άλλωστε ΟΛΟΙ πληρώνουν) ασχολείται με τα εύκολα και τις  διοικητικές συνενώσεις για να δικαιολογήσει έργο.
 Η Διοίκηση κάνει ότι  δεν γνωρίζει την έρευνα της ΑΕΜΑΡ για την αξιοπιστία του ραδιοφώνου σε σχέση με την τηλεόραση που είναι συντριπτική.  

Για όλα αυτά έχετε  πρώτα εσείς την υποχρέωση να αγωνιστείτε, και ακόμη: να αγωνιστείτε για την ανάπτυξη των Περιφερειακών Σταθμών, να αγωνιστείτε για να εξοπλιστούν με τα κατάλληλα μηχανήματα και να ακούγονται στην περιοχή τους αλλά και τα ραδιο-τηλεοπτικά θέματα που παράγουν να είναι τεχνικά άρτια. Να αγωνιστείτε για να στελεχωθούν με το απαραίτητο προσωπικό και να μπορέσουν να λειτουργήσουν απρόσκοπτα και οι 19. 

Εύχομαι σε όλους σας τα καλύτερα και στην προσωπική – οικογενειακή σας ζωή αλλά και στην επαγγελματική σας ζωή.

 Η ΕΡΤ είναι πάνω από κόμματα και κυβερνήσεις.
 Την στηρίζουν οικονομικά ΟΛΟΙ και ΟΛΟΙ έχουν απαίτηση να ακούν και να βλέπουν ποιοτικές πολιτιστικές εκπομπές και αντικειμενικές ειδήσεις. 
Και η αντικειμενικότητα είναι ανεξάρτητη από την κάθε κυβέρνηση - δεν υπάρχει φιλοκυβερνητική αντικειμενικότητα. 

Καλή δύναμη σε όλους σας. 

Με εκτίμηση, 
Μιχάλης Μεσσήνης
Μουσουργός, Ειδικός Μουσικός Παραγωγός ΕΡΤ 
           π. Διευθυντής Περιφερειακών Σταθμών

=======================
Επειδή  λίγοι ίσως γνωρίζουν  το βιογραφικό του  συναδέλφου μας  Μιχάλη Μέσσήνη, πήραμε το θάρρος και χωρίς να τον ρωτήσουμε  το παραθέτουμε μετά  την  επιστολή  του,  γιατί κάποτε  πρέπει να γίνει  αντιληπτό απο όλους ,  ότι  η αληθινή  αριστεία δεν είναι  θορυβώδης (αυτό το χαρακτηριστικό το έχουν  μόνο  οι άδειοι τενεκέδες) αλλά  σεμνή  και  σιωπηρά  παραγωγική.

Ο Μιχάλης Μέσσήνης γεννήθηκε στην Καρυά Λευκάδας και πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής στη Μουσική Σχολή Καρυάς. Από το 1968 μέχρι το 1974 σπούδασε σε Ωδεία της Αθήνας απ’ όπου έλαβε: Πτυχίο Αρμονίας, το 1972, Πτυχίο Ενοργάνωσης Πνευστών Οργάνων, το 1973 και Πτυχίο Αντίστιξης, το 1974.
Στη συνέχεια πηγαίνει στο Παρίσι και κατόπιν κατατακτήριων εξετάσεων μπαίνει στο 2ο έτος της Τάξης της Φούγκας της Ecole Normale de Musique de Paris όπου και έλαβε Δίπλωμα Φούγκας, το 1975. Συνεχίζει σπουδές Σύνθεσης και αποφοίτησε από την εν λόγω Σχολή λαμβάνοντας το Ανώτατο Δίπλωμα Σύνθεσης, το 1982.Σπούδασε επίσης και έλαβε Δίπλωμα Solfege (1978) από το Conservatoire National Superieur de Musique de Paris.Το 1981 του απονεμήθηκε το 1ο Βραβείο στο Διεθνή Διαγωνισμό Σύνθεσης που διοργάνωσε η Ecole Normale de Musique de Paris.Γι΄ αυτή την επιτυχία η Γαλλική Ραδιοφωνία τον επιβράβευσε αναθέτοντάς του μια παραγγελία μουσικού έργου.Έργα του παίζονται στην Ελλάδα και το εξωτερικό.Έχει γράψει έργα για σόλο όργανα, για σύνολα μουσικής δωματίου, για ορχήστρα, φωνή και πιάνο, φωνή και ορχήστρα, μουσικό θέατρο κ.ά. Επίσης έγραψε μουσική για το θέατρο και την τηλεόραση.Kατά τη διάρκεια των σπουδών του παρακολούθησε για δύο χρόνια (1976-78) τα μαθήματα που παρέδιδε ο Ιωάννης Ξενάκης στο Τμήμα «Μουσική και Μουσικολογία» του Πανεπιστημίου της Σορβόννης (Sorbonne IV). Παρακολούθησε, επίσης, σεμινάρια δημοσιογραφίας για θέματα Τέχνης στην Ecole Pratique des Hautes Etudes, συμμετείχε σε Ομάδες Έρευνας Μουσικής και Θεάτρου του Theatre Mouffetard, στις Ερευνητικές Ομάδες του IRCAM (Ινστιτούτο Σύγχρονης Έρευνας Ακουστικής και Μουσικής) υπό τον Pierre Boulez και έκανε εκπομπές στο Radio France.Έχει δημοσιεύσει άρθρα για την κλασική και σύγχρονη μουσική σε εφημερίδες και περιοδικά.Από το 1982 εργάζεται στην ΕΡΤ -όπου παρουσιάζει εκπομπές της κλασικής και σύγχρονης μουσικής- και έχει περάσει από Διευθυντικές θέσεις.Υπήρξε μέλος επιτροπών Διεθνών Διαγωνισμών και μέλος του Συμβουλίου Σοβαρής Μουσικής της EBU (Ευρωπαϊκή Ένωση Κρατικών Ραδιοφωνιών).Ίδρυσε και Διηύθυνε Δημοτικά Ωδεία και είναι μέλος της Γαλλικής Εταιρείας Συγγραφέων, Συνθετών και Εκδοτών Μουσικής (SACEM), καθώς και της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου